Esquerra Republicana de Catalunya ha presentat aquesta setmana les seves propostes en matèria de mobilitat de cara a les eleccions municipals del pròxim 28 de maig. La formació republicana ha exposat els seus projectes de futur i les línies estratègiques que considera que caldrà seguir en el nou govern sorgit de les urnes d’aquí a pocs dies.
L’agrupació liderada per Ona Martínez ha manifestat la seva aposta per transformar l’avinguda de Vallès en un “eix neuràlgic ple de vida a la ciutat”. “D’aquí 10 anys, l’Avinguda del Vallès ha de deixar de ser una cicatriu a la ciutat per passar a ser l’eix símbol de la mobilitat sostenible que connecti la zona de baixes emissions amb les vies de gran capacitat. Una via més amable per les persones, amb més verd i més àgil per als cotxes. Una via que sigui centre neuràlgic de vida per als barris de l’entorn”, ha subratllat la candidata a l’alcaldia.
No és l’única proposta del partit per “millorar” la mobilitat a Terrassa. Això també passa, a parer seu, per allargar el Centre: connectant la plaça del Progrés fins a la universitat, a l’avinguda Jacquard. I com fer-ho? Una de les opcions que posen sobre la taula, i que de fet ja se n’havia parlat durant l’actual mandat -amb coalició amb Tot per Terrassa- és unint el pàrquing de la Plaça Vella amb el del Portal de Sant Roc.
Primordial fer un nou Pla de Mobilitat
Per fer possible però un canvi real en la mobilitat de la nostra ciutat, per ERC passa primer per abordar el Pla de Mobilitat de Terrassa. El regidor i número 2 a la llista, Pep Forn, considera que aquest document “ha caducat i l’hem d’actualitzar per posar fil a l’agulla des del primer moment i fixar al calendari les inversions necessàries”.
Els republicans son conscients que cal buscar solucions a llarg termini i s’han mostrat crítics en decisions que s’han pres en aquest mateix govern del qual en formaven part. Subratllen que no es poden “aplicar solucions parcials i aïllades” a problemàtiques com el col·lapse de carrers com Galileu i Arquimedes. Per això, el Pla de Mobilitat aportaria “un disseny global, molt ben pensat i coherent” i evitaria anar “fent cops de timó”.
D’altra banda, quant a mobilitat exterior, manifesten la necessitat que “duplicar” la capacitat del transport públic amb les ciutats del voltant, especialment a la línia R4, la qual “ha de donar el servei necessari i raonable tant cap a Barcelona com a l’eix Manresa- Lleida, i que també ens ha de connectar amb el Baix Llobregat, l’Autònoma i al Vallès Oriental per la via de la R8″.
Notícies sobre ERC i les eleccions del 28M
ERC i mobilitat: allargar el Centre i transformar l’avinguda Vallès
Martínez (ERC): “Terrassa té molts potencials, ens cal saber-los explicar”
Vuit alcaldables: “Terrassa sí que és capital”
Avancem amb la força del jovent
ERC baixa i perd opcions de governar
Descobreix l’Ona Martínez (ERC) més íntima i desconeguda, et sorprendrà
Ona Martínez aspira a ser la primera alcaldessa d’ERC a Terrassa
Ona Martínez (ERC): “Allunyem-nos de la Terrassa grisa, posem una marxa més”
Ona Martínez s’estrena com a portaveu d’una ERC Terrassa amb grans canvis
Ona Martínez (candidata ERC): “Terrassa tindrà una alcaldessa d’Esquerra”
Ona Martínez s’estrena com a portaveu d’una ERC Terrassa amb grans canvis
FOTOGALERIA | Acte de presentació d’Ona Martínez, alcaldable per ERC a Terrassa
Pep Forn i Montse Font repetiran a la llista d’ERC a Terrassa
Raül Romeva visita una Terrassa “innovadora i sostenible”
Martínez (ERC) obre la porta a qualsevol pacte de govern, amb una excepció
Isaac Albert reuneix en la seva retirada la vella guàrdia d’ERC Terrassa
Isaac Albert (ERC): “M’he vist alcalde, però la ciutadania de Terrassa no”
Ona Martínez (ERC): “Compartim espais amb TxT, Junts, PSC, CUP i Comuns”
ERC presenta la llista per Terrassa: vells coneguts i cares noves
Els 5 noms que encapçalen la llista electoral d’ERC a Terrassa
Ona Martínez (ERC) apunta els 10 reptes de Terrassa per la dècada vinent
Albert (ERC): “Guerra al cotxe? No, només que deixi de ser protagonista”