MónTerrassa
Albert (ERC): “Guerra al cotxe? No, només que deixi de ser protagonista”

Aquest dimecres, dia 10 de maig, la redacció de Món Terrassa va acollir el Debat 28M “Els últims de la llista”, amb la presència de quatre grans “patums” de la política municipal. Es va poder seguir en directe a través dels canals de Youtube i Facebook, així com amb un “minut a minut” per Twitter i al web del mitjà. Els participants van ser: Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts).

Aquestes van ser les millors frases d’Isaac Albert, extinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa i qui tanca (simbòlicament al número 26 i no el 27, perquè l’havia d’ocupar una dona) la llista d’ERC a Terrassa en les eleccions municipals del pròxim 28 de maig:

BLOC 1: Gestió municipal 2019-2023 i aliances del nou govern

El senyor Navarro va ser alcalde durant molts anys i el partit socialista va ocupar l’Ajuntament durant 40 anys. Pensar que podem fer amb quatre anys tot el que ells no van fer en quaranta anys és impensable. El 2019 va haver-hi un canvi important en la ciutat de Terrassa. I des d’aleshores hem volgut posar les bases del que ha de ser la ciutat de futur.

El que estem fent a Terrassa des del govern és aplicar el Pla de Mobilitat que va ser aprovat per una àmplia majoria en el Ple de Terrassa. I recalco, el problema del vehicle a la ciutat no només és la contaminació sinó l’espai que ocupa. Tenim un Centre petit, endogàmic, i necessitem que creixi.

BLOC 2: Rieres: passat, present i futur

Quan parles de rieres generes unes expectatives que s’han de saber gestionar. És de les cicatrius que encara ens queden obertes, i cal actuar. Té un impacte visual, en el territori i els barris, i hem d’actuar. I això té a veure amb el que fem a les rieres i el que fem en el seu entorn, i hem de pensar com fer més permeable una cicatriu que en aquests moments divideix en dos Terrassa.

Aquest govern ha prioritzat la seguretat a les rieres. També podem parlar del futur de la riera del Palau on sí que una part es pot cobrir. L’objectiu és fer més amable i accessible aquest espai de la Riera de Les Arenes i de l’avinguda Vallès, considerem que ha de ser una zona més integrada. I recordem que no és d’ara, fa anys que no s’hi ha fet res. La riera de Les Arenes no pot ser un parc però si que hem de ser capaços de donar resposta a la demanda del territori, i fer-la més amable.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 3: Neteja i seguretat

El 2019 ens trobem en una ciutat absolutament deixada. Amb una immensa desinversió. La ciutat estava molt bruta i deixada. Amb una empresa municipal (Eco-Equip), col·lapsada. Durant aquests quatre anys s’han posat les bases per fer el salt qualitatiu que necessita aquesta ciutat. El 2023-2017 ha de ser el moment de recuperar la ciutat en manteniment i en equipaments, no podem seguir creixent mentre la ciutat no pugui mantenir totes les instal·lacions que s’han anat creat els darrers anys.

Quan parlem de seguretat sempre acabem parlant de policia. I aquesta segurament no és la realitat ni la solució per resoldre la percepció d’inseguretat que pot tenir la ciutadania. Des d’un punt de vista econòmic, també vull apuntar que incrementar la plantilla de Policia Municipal de Terrassa en 70 o 80 agents, com hem fet, suposa 3,5 milions d’euros més al pressupost municipal de forma estructural. No tot és possible ni podem fer de tot. Si apostem en créixer en policia això té una repercussió clara en el pressupost. I això ho ha de saber la ciutadania.

BLOC 4: Capitalitat de Terrassa i model econòmic

Cap empresa vindrà si anem repetint missatges que la ciutat és un desastre, perquè, a més, no és veritat. Tot som responsables de donar missatges positius que ajudin a tirar endavant Terrassa. A Terrassa li ha faltat en els darrers temps ens ha faltat un punt d’especialització, és cert. Tenim moltes potencialitats: en indústria, universitats, centres tecnològics… I hem de ser capaços de posar-les en solfa per fer un salt qualitatiu. La indústria ens ha donat tot el bo que tenim. I per això crec que la base industrial ha de créixer.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 5: Mobilitat interna i externa

Guerra al cotxe? No, només que deixi de ser protagonista a la ciutat. I és un element que tots coincidim perquè s’està prenent arreu. No només perquè contamina sinó perquè ocupa molt d’espai. La ciutat és rodona, compacte amb distàncies relativament curtes, però tot i així encara ens seguim movent de forma no sostenible. A més, tenim uns carrers que continuen sent els mateixos. Carrers que puguen i baixen, estrets i que no son perpendiculars ni paral·lels. Igualment, no podem prendre segons quines decisions a dins de la ciutat (en mobilitat) sinó prenem decisions abans de com entrem i sortim de la ciutat.

El Quart Cinturó per ERC havia de ser una ronda enganxada a la ciutat, amb rotondes i que donés respostes a la mobilitat dins de la ciutat, aquest és el nostre relat que ara sembla que des de Junts i altres partits han comprat. I recordo que si no s’ha fet aquest tram entre Terrassa fins a Granollers és perquè no s’ha volgut i no es podrà, perquè els informes mediambientals no se sostenen en aquests moments.

Podeu recuperar el Debat 28M “Els últims de la llista” en el vídeo de Youtube que posem a continuació:

Així com la crònica del debat:

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa