MónTerrassa
ERC i PSC arriben a un acord i la B-40 entre Terrassa i Sabadell es farà
  • CA

ERC i PSC han arribat a un acord per tirar endavant els pressupostos de la Generalitat per al 2023 i, com a part de la negociació, la B-40 entre Terrassa i Sabadell es farà. Republicans i socialistes han superat els últims esculls i en les pròximes hores començarà la tramitació parlamentària. Es posa així punt i final a setmanes de declaracions i posicionaments des de totes bandes sobre la conveniència o no de construir aquest vial de connexió entre les dues cocapitals vallesanes.

Tot i que ERC sempre ha mantingut la seva posició contrària a la Ronda Nord -una posició que des de l’agrupació terrassenca van voler reforçar després de conèixer-se que els republicans estaven disposats a renunciar-hi per arribar a un acord-, finalment es veuran obligats a acceptar-la. Era una de les condicions que des del partit de Salvador Illa s’havia posat des del primer moment sobre la taula i que havien deixat ben clar presentant mocions al Parlament per aconseguir-ho, fos per A o per B.

L’acord que ERC i PSC han arribat és fer efectiu, dins del primer trimestre de 2023, el conveni d’acord i finançament amb el ministeri de Transports per al qual es garantirà la redacció del projecte. Però també la seva execució, en un termini d’un any. Aquest projecte ja es va aprovar el 2021 al Parlament de Catalunya i es troba dins del Pla específic de mobilitat del Vallès.

Segons recull l’Agència Catalana de Notícies, els socialistes també han aconseguit que l’acord de pressupostos inclogui dues infraestructures més envoltades per la polèmica. Una, l’inici del projecte del Consorci Recreatiu i Turístic de Salou i Vila-seca, més conegut com a Hard Rock. I per l’altra, també s’ha acordat que durant aquest any, el govern català i l’espanyol abordin el nou model aeroportuari per “transformar” l’aeroport d’El Prat perquè sigui un hub internacional.

Pressions a ERC per a totes bandes

El Parlament va aprovar ja al desembre de l’any passat una moció en què s’instava al Govern a tirar endavant la Ronda Nord. Però el conseller de Territori i Sostenibilitat, el sabadellenc Juli Fernández, no es va moure ni un mil·límetre malgrat també les pressions des de Terrassa i Sabadell, o des de FEM Vallès. Fins i tot el ministre de Transports va reclamar a l’executiu català que es decidís perquè el projecte “és necessari”. Els republicans aposten per millorar la connexió entre els dos municipis a través d’una ampliació de la N-150, de les infraestructures ferroviàries o de la creació d’un eix metropolità per a busos i ciclistes.

Aquestes setmanes, tots els partits polítics hi han dit la seva. Per exemple, Ciutadans recriminava a ERC haver “segrestat” durant anys la infraestructura, necessària per al territori, només per interessos partidistes. Comuns i CUP reclamaven als republicans fer el possible per evitar-ho i apostaven per reforçar la xarxa de transports públics. Associacions empresarials es mostraven satisfetes perquè la Ronda Nord entrés en el debat polític i consideraven que el vial, sobretot fins a Granollers, és imprescindible. A l’altra banda, associacions socials i ecologistes lamentaven que els republicans es dobleguessin i acceptessin “el xantatge” de PSC.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a febrer 01, 2023 | 17:23
    Ricard febrer 01, 2023 | 17:23
    Algú hauria d'explicar per què vol Quart Cinturó fins a Castellar, però no fins a Granollers.
  2. Icona del comentari de: JordiP a febrer 01, 2023 | 18:24
    JordiP febrer 01, 2023 | 18:24
    Dos pactaren que un tercer construiria no-sé-qué. I que digué aquest tercer? Demà m'afaitareu. Si per aprovar un pressupost s'ha de pactar que el veí ha de construir Déu-sap-qué, podrien haver demanat una piràmide de Kheops molt més gran, i així sortirien al llibre Guinness de récords. Han perdut una gran ocasió.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa