MónTerrassa
El PSC porta de nou al Parlament l’execució de la Ronda Nord el 2023

El Partit dels Socialistes de Catalunya porta de nou al Parlament l’execució de la Ronda Nord aquest 2023. Segons publica aquest divendres, dia 20 de gener, el Butlletí Oficial del Parlament de Catalunya (BOPC), el PSC ha presentat en el pròxim ple parlamentari una moció en què insta al Govern català a garantir no només el finançament i redacció del projecte de la B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar, sinó també la seva execució. I fixa un termini: el primer trimestre de 2023.

El partit dirigit per Salvador Illa vol que ERC i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana facin efectiu d’una vegada el conveni d’acord, i així es pugui iniciar de manera immediata aquest vial de connexió entre les dues cocapitals vallesanes. Un projecte que es va aprovar el 2021 i que es troba dins del Pla específic de mobilitat del Vallès.

Posicions enfrontades

En la moció també es fa referència a la gestió dels serveis ferroviaris. Els socialistes creuen que la Generalitat ha d’arribar a un acord sobre el model de traspàs de recursos econòmics i concretar, en un termini de màxim dos mesos, un calendari per fer efectius l’allargament de la Línia 3 fins a Esplugues de Llobregat; de la Línia 4 fins a La Sagrera; i de la Línia 1 fins a Badalona. També encarregar els estudis informatius per a l’arribada de la línia S2 a Castellar del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, així com el desdoblament de l’R6 fins a Igualada i l’R5 fins a Manresa.

La Ronda Nord és, segons els republicans la pedra a la sabata per aconseguir que els socialistes donin el sí als pressupostos de 2023. Però no estan disposats a cedir. No comparteixen l’opinió des del PSC que afirmen que hi ha més d’un tema a tancar per obtenir el seu vot favorable. Sigui com sigui, el cert és que la B-40, Quart Cinturó o Ronda Nord en el tram vallesà porta ja mesos sent un tema de debat dins i fora del Parlament.

El Parlament va aprovar ja al desembre de l’any passat una moció en què s’instava al Govern a tirar endavant la Ronda Nord. Però el conseller de Territori i Sostenibilitat, el sabadellenc Juli Fernández, no s’ha mogut ni un centímetre malgrat també les pressions des de Terrassa i Sabadell, o des de FEM Vallès. Fins i tot el ministre de Transports va reclamar a l’executiu català que es decidís perquè el projecte “és necessari”. Els republicans aposten per millorar la connexió entre els dos municipis a través d’una ampliació de la N-150, de les infraestructures ferroviàries o de la creació d’un eix metropolità per a busos i ciclistes.

Els comuns ignoren la Ronda Nord i aposten per FGC

Els comuns tampoc veuen amb bons ulls la Ronda Nord. Per això també portaran en el pròxim ple una moció respecte a la mobilitat del Vallès. En el seu cas però està centrada en demanar al Govern que prioritzi les inversions recollides al PLa que “comportin una reducció de les emissions de CO₂ i un augment de la quota modal del transport públic, especialment pel que fa als desplaçaments interns”.

En aquest sentit, volen que s’iniciï els treballs per a la connexió dels Ferrocarrils des de l’estació de Sabadell Parc del Nord fins a Castellar del Vallès. Que es construeixi dues noves estacions a la línia S1 de FGC, una a Rubí-la Llana i l’altra a Terrassa-la Rambleta. El grup de Jéssica Albiach vol que es construeixin els intercanviadors ferroviaris entre les línies S1 i S2 de FGC i la línia R8 de Rodalies i que es negociï amb el govern espanyol un calendari d’execució de diverses actuacions ferroviàries a la xarxa de Rodalies del Vallès.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a gener 20, 2023 | 13:09
    Ricard gener 20, 2023 | 13:09
    Aquests imbècils per què no acaben el tram entre Terrassa i Olesa? Com demanen fer als demés el que ells no fan?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa