MónTerrassa
Marta Farrés pressiona el Govern: “Sabadell i Terrassa volem la Ronda Nord”

L’alcaldessa Marta Farrés ha pressionat un cop més al Govern de la Generalitat recordant que “Sabadell i Terrassa volem la Ronda Nord”. Ho ha dit en la trobada anual amb els mitjans de comunicació, on la mobilitat n’ha estat una de les protagonistes. La socialista ha insistit en la necessitat de crear aquest vial que hauria d’unir Terrassa amb Sabadell, i que serviria per donar una continuïtat a la B-40, que actualment finalitza en una rotonda a la part nord de la ciutat terrassenca. Considera que aquesta carretera milloraria la mobilitat entre els dues grans ciutats i permetria alliberar trànsit a la Gran Via sabadellenca dels residents de Castellar del Vallès.

“Amb l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, tenim clar que volem aquesta via, però la Generalitat no ho veu així”, ha dit Farrés segons ha recollit l’Agència Catalana de Notícies. La sabadellenca ha recordat que per al tram entre Sabadell i Castellar l’entesa és total, també amb el Govern català, tanmateix, ha lamentat que l’acord previ amb l’Estat contemplava una partida pressupostària que hauria de ser abonada des de Madrid, i que ara, amb “la falta d’acord a nivell català, es podria perdre”.

Sabadell creu que la Ronda Nord ha de ser un dels punts claus en la negociació entre PSC i ERC per pactar els pressupostos catalans. Farrés subratlla que la inclusió d’una partida destinada a aquest vial ha de ser una de les condicions. “És una demanda que he fet, no som ‘pagafantes’ i volem aquestes contrapartides clares”, ha apuntat l’alcaldessa.

Ballart tampoc abaixa els braços

La tensió per aquest vial ha crescut en els darrers mesos. L’últim episodi va tenir lloc en el darrer Consell d’Alcaldes del Vallès Occidental, que va comptar amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat, Juli Fernández. En allà el Govern va deixar clar que la B-40 o Quart Cinturó o Ronda Nord no arribarà de cap manera a Sabadell. Els republicans aposten per ampliar la carretera N-150. Va ser una gerra d’aigua freda per als alcaldes de Sabadell i Terrassa que han reclamat per activa i per passiva la importància d’aquesta nova infraestructura.

Fernández però va ser molt contundent: “el Govern liderarà les solucions de mobilitat interna que necessita el Vallès”, deixant clar que els Ajuntaments poden opinar, però que la decisió serà presa des de Barcelona.

Per Ballart s’ha de respectar el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), aprovat des del febrer de 2021. I malgrat que el feedback entre administracions no està sent el millor i el mur sembla insalvable, l’alcalde terrassenc subratlla que “cal seguir parlant de la possibilitat de crear un enllaç entre la rotonda del barri de Can Roca, on acaba la B-40, i la Ronda Oest de Sabadell”. El líder de Tot per Terrassa es nega a deixar que l’autovia finalitzi en una rotonda en plena trama urbana. Creu que la Ronda Nord “serviria per descongestionar els accessos a la ciutat” i és bàsica si es vol tenir “una xarxa viària potent, ben organitzada i connectada a nivell territorial”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa