MónTerrassa
“Sí” a ampliar i transformar la N-150 a Terrassa i “no” a la Ronda Nord

Des del Govern de la Generalitat de Catalunya que lidera Esquerra Republicana és dona un “sí” a ampliar la carretera N-150 entre Terrassa i Sabadell i un “no” rotund a la Ronda Nord, que és el perllongament des de la capital egarenca fins a la veïna del IV Cinturó -que també ha rebut noms com Ronda Vallès, B-40 i Autovia Orbital-. Són algunes de les idees que va exposar dijous a la tarda a la comarca el conseller de Territori, Juli Fernández. El titular de l’àrea ho va fer en un Consell d’Alcaldes del Vallès Occidental polèmic, on l’alcalde de Terrassa i el seu equip van decidir no participar en el ple, en considerar que se’ls havia faltat al respecte abans de l’inici de la sessió.

Inici de la B-40 a Abrera

Solucions de mobilitat al Vallès que proposa el Govern de la Generalitat

El grup egarenc no va escoltar les paraules del conseller: “El Govern liderarà les solucions de mobilitat interna que necessita el Vallès“. Unes afirmacions que no van poder rebatre els representants de Terrassa, possiblement en desacord amb les propostes del Sabadellenc Fernàndez, un exalcalde amb el qual Jordi Ballart havia tingut sempre bona sintonia quan estava al capdavant del Consistori.

Si bé des del municipi egarenc hi ha un més que probable “sí” a finalitzar la connexió entre la C-16 i la C-58 i la futura B-40 entre Terrassa i Abrera -la licitació ja està a punt-, hi ha un “no” ja conegut a la idea de paralitzar tot el que fa a la Ronda Nord i es desconeix ara per ara que se’n pensa de la iniciativa del Govern expressada pel conseller de Territori de fer un canvi radical a la N-150 entre les dues capitals del Vallès Occidental. Una via que acull l’Hospital de Terrassa, el Cementiri, el Parc de Carreteres, Mercavallès, el Complex Egara -seu central dels Mossos d’Esquadra-, Transports Municipals d’Egara (TMESA), la Planta H-Zero Hercal i Terrassa Neta, entre d’altres.

Autovia B-40

Un eix metropolità per busos i bicicletes

Fernàndez va parlar de la N-150 com un eix metropolità. I què vol dir amb això? Ampliar-la per permetre un major pas de vehicles, destinar un espai específic als autobusos ràpids i crear un carril per a bicicletes. S’allunya així de propostes que han aparegut al llarg dels anys de pacificar-la i fer-la més aviat una via cívica.

I sobre la B-40, el conseller veu imprescindible acabar el nus de Can Trias per connectar la C-58, el Quart Cinturó i la C-16, per permetre una millor mobilitat i obrir la porta a anar a buscar també l’autopista AP-7. Els estudis parlen del moviment d’uns 30.000 vehicles al dia a l’espai, tot i que en facilitar el pas ma es descarta un augment del trànsit.

“Sí” a ampliar la N-150 a Terrassa i “no” a la Ronda Nord per millorar la mobilitat entre les dues capitals de la comarca i entre els municipis del Vallès, fent arribar la C-58 que ara acaba al nord de Sabadell a Castellar del Vallès, i convertint el tram de la B-40 de Terrassa en una ronda urbana.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa