MónTerrassa
El termini acordat per redactar la B-40 fins a Sabadell, a punt d’expirar

El termini acordat per redactar el projecte de la B-40 en el tram de Terrassa a Sabadell està a punt d’expirar. Un dels principals punts que els socialistes van incloure en el pacte dels pressupostos catalans era que el Govern es comprometia a signar la redacció del projecte dins del primer trimestre de 2023, és a dir, abans del mes d’abril. Només queda una setmana perquè aquest període finalitzi i per ara no hi ha hagut cap gest ni cap intenció per part dels republicans.

Tanmateix, això no sembla preocupar al líder del PSC al Parlament català, Salvador Illa, que aquest dimecres dia 22 ha dit que té la “confiança i tranquil·litat” que el conveni entre el Ministeri i el Govern sobre aquesta infraestructura que ha d’unir les dues cocapitals vallesanes es complirà. “Tampoc no em ve d’un dia. Soc un home de paraula i no tinc motius per pensar que no sigui així per part d’Aragonès”, ha dit en declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies.

ERC pacta amb PSC la B-40 per salvar els pressupostos

A principis del mes de febrer s’anunciava que socialistes i republicans havien desencallat les negociacions per aprovar els pressupostos catalans per al 2023. Després de setmanes d’estira i arronsa, ambdues formacions es posaven d’acord. El Govern acceptava oficialment, entre d’altres, que el Quart Cinturó, B-40 o Ronda Vallès (diferents noms per la mateixa cosa) entre Sabadell i Terrassa. Dins del primer trimestre, s’establia fer efectiu el conveni d’acord i finançament amb el ministeri de Transports per al qual es garantirà la redacció del projecte. Però també la seva execució, en un termini d’un any. Aquest projecte ja es va aprovar el 2021 al Parlament de Catalunya i es troba dins del Pla específic de mobilitat del Vallès.

El Parlament va aprovar ja al desembre de l’any passat una moció en què s’instava al Govern a tirar endavant la Ronda Nord. Però el conseller de Territori i Sostenibilitat, el sabadellenc Juli Fernández, no es va moure ni un mil·límetre malgrat també les pressions des de Terrassa i Sabadell, o des de FEM Vallès. Fins i tot el ministre de Transports va reclamar a l’executiu català que es decidís perquè el projecte “és necessari”. Els republicans han mantingut que el seu projecte per millorar la connexió entre els dos municipis passa a través d’una ampliació de la N-150, de les infraestructures ferroviàries o de la creació d’un eix metropolità per a busos i ciclistes. Tanmateix, les pressions per tenir un pressupost actualitzat per aquest 2023 van forçar la formació a concedir, entre d’altres, la petició del PSC.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa