MónTerrassa
El govern espanyol lamenta la manca d’acord sobre la B-40 

La finalització de la B-40 (Ronda Vallès, Autovia Orbital, Ronda Nord, Quart Cinturó, que és el mateix) escriu avui un nou capítol, als centenars ja passats. Ara el govern espanyol lamenta la manca d’acord amb la Generalitat. La història d’aquesta via de gran capacitat entre Abrera i el Maresme s’assembla cada cop més a les Obres de la Seu, o, en versió actual, a les de la Sagrada Família de Barcelona.

La manca d’acord arriba setmanes després de l’aprovació dels pressupostos i un cop superat el termini que el Govern s’havia marcat, el 31 de març. Finançament i presència del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana en la comissió de seguiment del conveni apareixen com a factors determinants perquè s’hagi fet un nou pas enrere. L’ incompliment en el termini ja ha estat denunciat per les Cambres de Terrassa i Sabadell.

Raquel Sánchez, la ministra del ram, davant del conseller Juli Fernández (opositor al projecte) ha ofert una visió més optimista, i confia l’execució més enllà del pacte de pressupostos entre el Govern i el PSC. La titular del ministeri afirma, com els alcaldes de Sabadell i Terrassa, les cambres i la Cecot, que és una infraestructura “necessària” i ja es va arribar a una entesa amb els municipis i en la transferència de fons a la Generalitat.

Diumenge, el president espanyol Pedro Sánchez va visitar el tram de Viladecavalls a Abrera. Si no passa res, s’ha d’acabar el mes d’octubre d’enguany. Potsc clicar aquí per llegir més sobre aquesta promesa.

Un dels elements innegociables

Per Fernández, la Ronda Nord no ha de ser una via d’alta capacitat. L’acord sobre la B-40 era un aspecte innegociable que el PSC va posar sobre la taula per aprovar els comptes de la Generalitat.  Era una de les condicions del partit de Salvador Illa que Esquerra, tot i la seva posició contrària a la Ronda Nord, va acceptar. Tot i l’acord, l’agrupació terrassenca d’ERC va seguir manifestant la seva posició contrària a la Ronda Nord

El tram en discussió té cinc quilòmetres entre Sabadell i Terrassa -des de la rotonda del Pla del Bon Aire- fins a la B-124, a Castellar del Vallès.

El govern espanyol compara aquesta obra amb la Ronda de Dalt de Barcelona, una via que permetria connectar dos nuclis importants com les dues capitals vallesanes i que alhora podria servir com a via de pas. El Govern se les ha tingut amb l’Estat més d’una vegada pel perllongament”

Sobre els 200 milions d’euros consignats per a la B-40, les fonts apunten que han d’anar a càrrec de la disposició addicional tercera de l’Estatut, que estableix que els diners s’han de destinar a infraestructures.

La consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha advertit aquest dilluns al govern espanyol que “en cap cas es pot pretendre” finançar la B-40 amb diners de la disposició addicional tercera. Vilagrà ha destacat que en els primers documents enviats pel ministeri de Transports liderat per Raquel Sánchez es mencionaven municipis “fora de la Ronda Nord” i que això “no era el que estipulava l’acord pressupostari”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa