MónTerrassa
Establiments i comerços històrics que Terrassa ha perdut el 2024
  • CA

Ha tancat el Bruixeries. També ho farà ja Cal Quer del carrer de Galileu. Fa uns dies s’anunciava l’adéu d’una llibreria de Ca n’Aurell, el novembre ho va fer el Petit Palau. És un no parar. La quantitat d’establiments històrics que desapareixen va a més. Siguin comerços, restaurants, perruqueries, fleques, botigues de música, perfumeries, bars…Per “ets o per uts”, per jubilacions, per problemes econòmics, per esgotament dels propietaris, Terrassa perd part del seu passat, de la seva personalitat. Es tracta de botigues arrelades al comerç local i de proximitat, que cada dia lluita per mantenir la seva activitat, front l’amenaça dels canvis d’hàbits de consum dels clients, les grans superfícies o les compres en línia amb preus més baixos. “No surten els números”, resumia el músic i propietari de Casa Farràs, Josep Maria Farràs. Una opinuó que segur que és compartida.

Bruixeries, al carrer de Sant Pere, tanca les portes | Lluïsa Tarrida

Com va passar l’any 2023, any on a més a més vam veure com ens vam quedar sense el restaurant de La Mola– aquest 2024 hem tornat a veure un degoteig constant de botigues mítiques de la nostra ciutat que han abaixat la persiana. Tot i que el comerç local i de proximitat sempre està subjecte a canvis i renovacions constants, sí que teníem diversos establiments que portaven dècades amb nosaltres i que ara ens han dit adeu. Aquesta “epidèmia” afecta a tota la ciutat -i, per extensió, a tot el país-, i tot i que en molts casos va lligat a un procés de jubilació dels seus propietaris i a una manca de relleu generacional (casos com Marchuet, Mario Perruquers, La Selva Animals, o els supermercats Talló), també hem vist d’altres tancaments per problemes financers (Party Fiesta o ) o per circumstàncies alienes a ells, com ser víctimes de robatoris (MX Informàtica). En d’altres, els propietaris han aconseguit reconduir el negoci al terreny digital (Món Dolç) o traspassar-la i salvar-la en part (Pintures Sant Lluc).

Botiga de complements animals i perruqueria canina La Selva Animals | G.M.

La llista del que ha desaparegut és més que llarga

Des de Món Terrassa ens hem fet ressó del fi de la Farràs, botiga de música centenària referent, dels establiments de de Fleca Torres, de la liquidació per tancament de Perfumeries Neus, de la desaparició del comerç pioner de productes vegans, del crack de Crack, de l’abaixada de persiana d’un restaurant històric de Parc Vallès de Terrassa, d’una llibreria de les de sempre, de la sabateria Calçats Terrassa, de la Taverna Vikinga i de l’inoblidable casa Gusi. El dissabte 19 de març de 2022 va tancar un forn històric de la Rambla d’Ègara de Terrassa. Es tractava del Forn Carné, especialitzat en pa i pastisseria.

Joguets Mió abaixa la persiana
Joguets Mió fa liquidadació

Comparteix

Icona de pantalla completa