Novetats en el de les germanes egarenques assassinades al Pakistan. Els germans estan en llibertat a Espanya. Els dos, que la policia del país va detenir quan es va produir el crim, haurien tornat, segons ha avançat TV3 i ha pogut confirmar l’agència ACN.
El pare de les dues germanes assassinades al Pakistan, Ghulam Abbas, va ser detingut dimecres a Terrassa, una notícia que ahir va avançar el diari El país. Els Mossos d’Esquadra van escorcollar ara el pis on viu, al carrer de l’Historiador Cardús de la cocapital del Vallès Occidental, al barri de Sant Pere Nord. A la zona també s’hi van desplaçar dotacions del Cuerpo Nacional de Policia. El carrer es va barrar barrat amb cons. Agents dels Mossos van treure’l de casa cap a migdia, com es pot veure si es clica aquí aquesta fotogaleria.
Les morts d’Arooj y Aneesa Abbas van conmocionar la ciutat a finals de maig de 2022. L’Ajuntament també va declarar tres dies de dol i es va fer un minut de silenci al Raval de Montserrat amb l’alcalde Jordi Ballart i i la consellera d’Igualtat i Feminismes del Govern de la Generalitat de Catalunya, Tània Verge. Va ser el que es coneix com un “crim d’honor”, una pràctica encara habitual en poblacions rurals del país.

La policia pakistanesa va explicar que primer les van torturar
Les germanes van rebre un tret mortal mentre dormien. El fet havia passat força desapercebut fins que Món Terrassa va avançar en exclusiva que, si més no, una, estava empadronada a la capital egarenca. Els fets, per la llunyania, es van anar coneixent de mica en mica, i a mesura que apareixien detalls es veia que les morts havien estat inhumanes.
La policia pakistanesa va explicar que primer les van torturar i posteriorment les van matar amb un tret al cap mentre dormien, segons va declarar Nauman Hassan, portaveu del cos local de seguretat. A qui es va atribuir llavors la gran respponsabilitat del crim va ser a un dels germans, Shehryar Abbas.
La policia de Punjab va difóndre la imatge de sis acusats, detinguts 24 hores després del crim. Els arrestats van ser els dos marits, un oncle i els germans.
Les noies s’havien casat amb dos cosins per un acord en contra de la seva voluntat, i intentaven separar-se dels seus marits. D’una manera que es desconeix, la família les va convèncer per desplaçar-se fins a Pakistan, una trampa per enredar-les i poder cometre el crim.