Aquest pròxim dissabte dia 30 de novembre, a partir de tres quarts de nou de la nit, els Bandolers de Terrassa realitzarem el nomenament de Bandolers 2025. A la persona: Manuel Royes i Vila, que va ser el primer alcalde des de la recuperació de la democràcia l’any 1979 fins al 2002 i president de la Diputació del 1987 al 2003. Al seu primer mandat, amb el regidor de cultura Jordi Labòria van impulsar la recuperació de la cultura popular i tradicional catalana a la ciutat egarenca després dels anys foscos del franquisme, a més va fer la gran transformació de la ciutat, del gris al verd i la va transformar en el que és avui. Les seves accions van ajudar a relligar els barris.

Una germandat també rebrà els honors

A l’entitat: Hermandad de San José de Abrucena en Terrassa, per la seva col·laboració amb els Bandolers a la recreació de les Dones Heroiques, i per incorporar la cultura popular i tradicional catalana cada any a les seves activitats i festivitats, i l’any 2024 han celebrat els seus 50 anys com entitat a la capital egarenca. També col.laboren amb altres entitats de tota mena, especialment amb les seves famoses paelles.

Aquests nomenaments es faran a la Sala Born (Zurito) del carrer de la Rasa, abans del sopar.

Els Bandolers també faran una actuació a Can Boada del Pi, amb la col·laboració i participació de la colla del Drac i Bruixes de Can Boada, i dels Geganters de Les Fonts, per recordar l’atac a la Masia de Can Boada per la colla del bandoler Perot Rocaguinarda el 2-12-1609.

I si parlem de bandolers, recordem el Puig de la Balma. A mesura que et vas acostant, el paisatge convida a imaginar les batusses entre bandolers que per l’època dominaven la zona.

Comparteix

Icona de pantalla completa