MónTerrassa
L’Estat accepta finalitzar la B-40 fins a Sabadell (per ara)

L’Estat ha acceptat limitar la B-40 fins a Sabadell, almenys en el projecte que hi ha sobre la taula i que s’està negociant. Aquest dilluns, dia 17 d’abril, va tenir lloc una reunió a Madrid entre representants de la Generalitat i el Ministeri de Transports, en la qual es va debatre sobre un possible perllongament del Quart Cinturó i també sobre les opcions de finançament de la futura Ronda Nord, que ha d’unir les dues capitals vallesanes.

I és que finançament i recorregut eren els dos temes ‘calents’ de les negociacions entre ERC i PSOE, i el motiu principal pel qual el període que s’havia per pactat iniciar el procés de redacció d’aquest tram havia expirat sense novetats.

La continuïtat de la B-40 fins a Sabadell va ser un de les condicions dels socialistes per aprovar els pressuposts de la Generalitat pel 2023, però el Govern -amb uns republicans que sempre s’han mostrat contraris a lligar per la Ronda els dos municipis- havia donat llargues. Afirmaven que la proposta presentada pel Ministeri deixava la porta oberta a un perllongament del Quart Cinturó fins a Granollers.

I també es queixaven que Transports havia proposat que es financés a càrrec de la disposició addicional tercera de l’Estatut d’Autonomia, sobre inversions de l’Estat en infraestructures catalanes. A principis d’aquest mes d’abril, el govern espanyol mantenia que aquesta era la millor fórmula, malgrat que també recordaven que el projecte es redactaria “en coordinació amb les diferents administracions” i que serà la Generalitat qui “tramitarà, projectarà i executarà les obres definint el traçat” i sent la titular de la via.

Document per escrit i optimisme per tancar un acord

En declaracions del número 2 del Ministeri, David Lucas, recollides per l’Agència Catalana de Notícies, finalment, el govern espanyol enviarà en els pròxims dies una nova proposta al Govern en la qual s’accepta limitar les obres al tram entre Terrassa i Sabadell (un vial de 6 quilòmetres aproximadament). També, afirmen, s’han obert a finançar-les “al marge” de la disposició addicional tercera, com reclamaven des de la Generalitat. Ara, estan a l’espera de la resposta des de l’executiu català.

Fins i tot, des de Transports s’han mostrat optimistes i creuen “factible” i “possible” tancar un acord abans de les eleccions del 28-M tenint en compte “la voluntat d’ambdues parts demostrada avui”.

Per la seva banda, Fonts de la Generalitat han manifestat que primer volen veure que aquesta proposta de redactat queda per escrit. No se n’acaben de fiar i prefereixen esperar a tenir el document de Transports. Tanmateix, a la sortida de la reunió, la secretària general de Presidència, Núria Cuenca, ha assegurat que tant el Ministeri de Transports com la Generalitat tenen “ganes d’arribar a un acord al més aviat possible” i s’han emplaçat a “treballar ràpidament”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa