MónTerrassa
El satèl·lit dels estudiants de Cerdanyola guanya el CanSat Catalunya 2026

El satèl·lit creat per estudiants de l’Institut Forat del Vent de Cerdanyola del Vallès s’ha proclamat guanyador de la sisena edició del CanSat Catalunya. La final catalana del concurs, organitzada per l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), es va dur a terme el passat 25 d’abril a l’Aeroport de Lleida-Alguaire (Lleida), en una jornada on 18 equips formats per alumnat d’ESO, batxillerat i FP d’arreu de Catalunya van competir enlairant els seus satèl·lits a bord de coets.

El CanSat és una competició que impulsa cada any a tot Europa l’Oficina Europea per a l’Educació en l’Espai (ESERO) de l’Agència Espacial Europea (ESA), i consisteix en el disseny, construcció i llançament de petits satèl·lits de la mida d’una llauna de refresc. La jornada de presentació de resultats i exposició de les conclusions obtingudes per part dels equips finalistes, i de valoració final de projectes i lliurament de premis per part del jurat, ha tingut lloc a l’ESEIAAT, a Terrassa.

Els guanyadors seran a la final estatal a Mèrida

D’aquesta final n’ha sortit el representant català, que competirà ara a Mèrida, entre el 12 i 13 de maig en la final estatal. Qui guanyi, marxarà als Països Baixos a disputar la final europea. La Generalitat de Catalunya contribueix a pagar el viatge a Mèrida de l’equip guanyador amb 3.000€.

A més del premi al guanyador global, el jurat del CanSat Catalunya 2026 ha atorgat altres premis i mencions a 5 equips més:

  1. Premi a la millor missió científica: equip Plèiades de l’IES Terrassa (Terrassa)
  2. Premi a la millor fita tecnològica: equip Sat-Pi26, de l’Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei)
  3. Premi a la millor comunicació: equip Bionautas, de l’IES La Pineda (Badalona)
  4. Premi al millor treball en equip: equip RaholaTech, de l’Institut Carles Rahola (Girona)
  5. Menció especial del jurat: equip Aerosat, de l’Institut Severo Ochoa (Esplugues de Llobregat
Els estudiants de l’equip Pleiades, de l’IES Terrassa, amb els seus professors i professores, guanyadors del premi a la millor missió científica | ESEIAAT

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa