Vuit mesos d’obres a la N-150 per construir el carril bici i de vianants. Aquest és el temps previst per executar el projecte de millora d’accessibilitat i sostenibilitat de la carretera que uneix Terrassa amb Sabadell. Aquest dijous, dia 15 de juny, s’inicien les obres de la primera fase de la nova via, que circularà de manera paral·lela a la nacional. Ha estat gràcies als fons europeus Next Generation, amb un finançament de gairebé 2,5 milions d’euros, que finalment aquesta infraestructura podrà ser una realitat.
El projecte constructiu figura dins del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i està promogut des de la Direcció General d’Infraestructures de la Generalitat. Serà un camí interurbà, d’uns 2,5 km, que naixerà a l’avinguda de Madrid -a la zona del parc de Vilardell- i finalitzarà al límit del terme municipal de Sabadell -a l’alçada del Complex Central Ègara dels Mossos d’Esquadra-. Des d’allà enllaçarà amb l’itinerari pedalable similar, procedent de Sabadell, del qual no es coneix la data d’inici de les obres.
Des de l’Ajuntament de Terrassa manifesten en un comunicat que amb l’execució d’aquestes infraestructures es busca “donar més protagonisme” a la mobilitat sostenible i saludable, i al mateix temps, “millorar la connectivitat” entre Terrassa i Sabadell. A més, afirmen que l’objectiu és també potenciar les línies d’autobús interurbà i es millorarà l’accessibilitat a l’Hospital de Terrassa, com també a altres equipaments de la zona, com la Mancomunitat, el Consell Comarcal o Mercavallés, entre d’altres.
Què faran a la primera fase de construcció de la N-150
Les obres previstes en aquesta primera fase es divideixen en dos trams d’execució:
– El primer, de 1.140 m, anirà de l’avinguda de Madrid fins a l’Hospital de Terrassa. Comptarà amb una vorera de 2,5 m que acompanyarà la via ciclista, d’una amplada de 2,5 m, i un viaducte que discorrerà per sobre del torrent de la Grípia, on una escala facilitarà l’accés a l’Hospital de Terrassa per als vianants. Des d’aquí, hi haurà un camí pedalable (espai compartit per vianants, ciclistes i VMP) que anirà fins a la nova rotonda de la N-150, que donarà accés al complex sanitari.
– El segon, de 640 metres, discorrerà des de l’alçada del Consell Comarcal fins al Complex Central Ègara dels Mossos d’Esquadra.
L’execució d’aquests trams comportaran afectacions puntuals al trànsit de vehicles per la N-150, així com també pel tram de la Mancomunitat, que seran degudament senyalitzades i informades.

Nou accés a l’Hospital de Terrassa
D’altra banda, a finals de l’any passat, el Govern de la Generalitat va informar que s’havia començat la redacció del projecte d’una rotonda que se situaria a l’alçada del camí Vell de Sant Quirze i Matadepera, creant així una nova entrada al recinte de l’Hospital de Terrassa. Aquest projecte discorre de manera paral·lela al carril ciclable que ara es durà a terme. Amb aquesta actuació, l’Hospital disposaria de dos accessos des de la N-150, que podran ser utilitzats com a alternatives davant qualsevol incidència que pogués limitar la seva accessibilitat. A més, el nou accés propiciarà la reducció del temps de recorregut dels autobusos.