Opositors al IV Cinturó entre Terrassa i Sabadell es manifestaran el 26 de febrer per mostra el seu rebuig a una autopista que qualifiquen d’innecessària per la mobilitat i que consideren que generaria un gran impacte ambiental. L’acord entre Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Partit dels Socialistes (PSC) al Parlament per tirar endavant els pressupostos de la Generalitat per a l’any 2023 contemplen el perllongament de la B-40 entre Terrassa i Sabadell, les dues capitals del Vallès Occidental. Els alcaldes i les entitats econòmiques de les ciutats estan d’acord en la necessitat d’aquesta via d’alta capacitat, anomenada ara Ronda Nord, però a la que també s’ha anomenat Ronda Vallès, Quart Cinturó, B-40 i Autovia Orbital. Però també hi ha formacions polítiques que no la volen ni en pintura, el mateix que moltes organitzacions socials.
ERC Terrrassa sempre hi ha estat en contra i ho ha posat de manifest sistemàticament
ERC sempre hi ha estat en contra i des de l’agrupació terrassenca van reforçar la seva posició en saber que els republicans catalans podien renunciar a posar el projecte al calaix. Era una de les condicions innegociables que el socialista Salvador Illa havia posat exigit.
La plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) es manifestarà el 26 de febrer a Sabadell per mostra el seu rebuig a la connexió de les capitals. Tornen les velles lluites. Les accions contra el que es va anomenar IV Cinturó es van repetir fa uns anys i van assolir un gran ressò. En els darrers temps havien quedat aturades perquè el tram entre Terrassa i Sabadell semblava que havia passat a la història.
La Plataforma no defalleix, i veu possibilitats d’evitar la construcció, per exemple, per la tramitació administrativa i perquè a parer seu no es justifica la seva funcionalitat.
Des de la CCQC entenen que el futur de la mobilitat a la comarca no passa pel cotxe i per noves infraestructures viàries.