Adeu definitiu a la bassa de la plaça del Doctor Robert de Terrassa. Aquesta setmana, personal de la brigada municipal han estat treballant en aquest espai del Centre per donar-li una bona vida. Després d’anys d’incertesa, ha començat la transformació del que havia estat una font amb un estany per una zona “amb plantes ornamentals”.
Segons ha informat l’Ajuntament de Terrassa, a través de les xarxes socials, s’ha optat per cobrir de terra la bassa i instal·lar-hi plantes arbustives de “baix consum d’aigua”. L’objectiu, indiquen des del govern municipal, és “millorar la biodiversitat urbana i garantir-ne una gestió més sostenible, a la vegada que millorem paisatgísticament l’espai”.
Sense un sistema de depuració de l’aigua, calia buscar una alternativa
La bassa del Doctor Robert era l’únic espai que s’havia “salvat” de la darrera remodelació, on es va canviar totalment el disseny de la zona enjardinada, del parc infantil i de les voreres, passant a ser pacificades i de prioritat per als vianants. Tanmateix, la funció original de la bassa havia passat a millor vida des de feia anys. Va ser l’any 2021 quan des del govern municipal es va optar per buidar l’aigua i fer un tancat a tot el perímetre per evitar que la canalla hi jugués i es pogués fer mal amb els sortidors. Però el problema s’arrossegava d’abans.
Segons van manifestar aleshores des de l’àrea de Parc i Jardins, la bassa no es trobava en condicions perquè “no disposa de depuradora” i això feia difícil mantenir-la “en òptimes condicions visuals”. Aquest problema s’agreujava a l’estiu, que “en fer calor, en una sola setmana hi proliferen les algues”. “Els sistemes de filtració i accionament estan en un habitacle confinat, cosa que en dificulta, si no impedeix, el seu correcte manteniment”, indicaven. Sense el finançament adequat per poder-la remodelar completament, la bassa va perdre la seva utilitat.
Va ser així que es va preferir encarregar a la Diputació de Barcelona un projecte de “renaturalització”. No ha estat fins ara que s’ha aconseguit una partida per poder-ho dur a terme. Aprofitant la imatge l’acabada estrenada del passeig, s’ha instal·lat un sistema de reg gota a gota i s’han posat plantes arbustives per posar punt final a un dels emblemes d’aquest espai.