MónTerrassa
S’aprova la transformació radical del passeig Comte d’Ègara de Terrassa
  • CA

L’històric passeig Comte d’Ègara de Terrassa viurà una transformació de dalt a baix. Quan s’acabin les ovbes, serà irreconeixible. La Junta de Govern d’aquest divendres ha aprovat inicialment el projecte de transformació de l’àrea de vianants. Recordar que és un dels principals eixos de la ciutat, que comunica el centre neuràlgic amb la zona universitària i els barris situats a l’est del parc de Vallparadís. A més, s’hi troben molt propers espais de gran activitat, com són la Mútua de Terrassa, l’Hospital de Sant Llàtzer i l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat. La inciativa s’ha presentat a la convocatòria dels Next Generation, per millorar l’accessibilitat i promoure els itineraris per a vianants a diversos barris. Hi ha projectes d’ampliació de voreres i millores d’encreuaments, a més de
mesures per garantir entorns escolars segurs. Entre aquestes, ampliacions d’itineraris a peu en alguns carrers de Ca n’Aurell, Cementiri Vell, Can Palet, Roc Blanc i de Sant Llorenç.

Segons la tinenta d’alcalde de serveis Territorials i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, «avancem en la transformació de la ciutat i de vials com el passeig del Compte d’Ègara, que és un carrer molt transitat, creant un entorn més amable per als vianants i seguint les directrius del Pla de Mobilitat local. “questa i tota la resta d’actuacions presentades, estan encaminades a millorar la mobilitat a Terrassa i fer la ciutat més accessible, més verda, ordenada i sostenible».


També s’ha presentat a la convocatòria dels Next Generation la millora dels encreuaments en els carrers de les Cosidores, Bisbe Castelltort, Occitània i Ciutadella. Un projecte s’ha presentat per incrementar l’accessibilitat de la intersecció de la Ronda de Ponent amb Torrent del Batlle; una actuació per ampliar voreres al barri d’Egara i la millora de l’accessibilitat en diferents interseccions, com per exemple la del carrer de Galvani amb Infant Martí, a La Maurina; la de Mura amb Tàrrega, a Les Arenes; la d’Hispanitat amb Alexandre Galí, a can Boada; o la de la Rambla de Francesc Macià, amb el carrer de Pompeu Fabra, a Sant Pere Nord; entre moltes d’altres.

Actualment, el passeig del Comte d’Ègara es troba desdoblat en dos vials que deixen al mig un espai on se situa la plaça del Doctor Robert. L’actuació prevista en el projecte que s’ha aprovat avui contempla la transformació del vial nord d’aquest carrer, entre els carrers del Passeig i de Garcia Humet, en una plataforma única amb l’objectiu de guanyar espai per les persones i pacificar el trànsit de vehicles. El material per a fer aquesta plataforma serà la llamborda ceràmica de tons terrosos.

La proposta planteja l’enderroc de totes les capes de paviment actuals en el vial nord, tan pel que fa a la voreres com a la calçada i també preveu l’enderroc dels murs de pedra que conformen els parterres que delimiten el parc a nord i oest. Igualment, es contempla l’enderroc de tots els embornals existents a l’àmbit i del tòtem urbà situat a l’extrem oest de l’àmbit, que es podria reubicar en algun altre punt. Així mateix, el projecte proposa la reubicació dels fanals actuals, els bancs de pedra i les papereres, així com l’antic brollador de pedra dins del mateix àmbit del passeig del Comte d’Ègara. D’altra banda, a la zona sud de l’àmbit de projecte, annexa al parc, es projecten sis salons urbans, zones d’estada per seure, delimitats per bancs ceràmics i parterres vegetals.

El projecte aprovat també contempla treballs pel que fa a l’arbrat i la jardineria, dotant el vial de més verd. En aquest sentit, s’han generat composicions adequades en alçada, evitant masses d’arbustiva alta que puguin generar inseguretat es proposa la plantació d’espècies de tendència als tons vermellosos ja sigui de fulles tardorals, flors, fruits o tonalitats pròximes, que donen harmonia al conjunt i a la seva relació amb els materials emprats en paviments i murets ceràmics. A més de procurar que siguin visualment atractives i amb variabilitat al llarg de tot l’any, s’ha procurat la presència de flor per tal d’afavorir els insectes pol·linitzadors i la biodiversitat urbana. Segons ha aclarit Melgares, «totes les espècies triades s’adapten bé a les condicions climàtiques de la ciutat de Terrassa i són principalment espècies amb baixos requeriments i resistents en ambients urbans, de manera que garantim els criteris de sostenibilitat de cara al seu manteniment futur».

D’altra banda, donat el gran port de l’arbrat existent, el projecte proposa la plantació de dos arbres de petit port i fulla caduca, permetent ocupar l’estrat immediatament inferior a l’estrat arbori existent i oferint un punt de contrast ja sigui per coloració, contrastos de verds durant l’any, color a la tardor o per moments de floració puntual. Es tracta de l’auró blanc (Acer campestre) i el cirerer de tardor (Prunus subhirtella
‘Autumnalis’).


En aquells punts on es disposa de més espai, en la part central de l’àmbit i en l’extrem oest, a la nova placeta davant les escales, es proposa la plantació d’un exemplar de port més gran, que pren una coloració rogenca a la tardor, el freixe de fulla petita, varietat Raywood (Fraxinus angustifolia ‘Raywood’).

El pressupost previst per a l’execució d’aquest projecte és de 539.721,22 euros

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Peter a gener 21, 2022 | 15:20
    Peter gener 21, 2022 | 15:20
    Dentro nada no se podrá circular con coche pir terrassa vergüenza,propongo ni pagar impuestos de circulación no puedo pasar con coche por centro ,no pagar,todos unidos???
    • Icona del comentari de: Anònim a gener 21, 2022 | 20:07
      Anònim gener 21, 2022 | 20:07
      Pues andando que es más sano para todos.
    • Icona del comentari de: miquel a gener 21, 2022 | 21:23
      miquel gener 21, 2022 | 21:23
      el que quiera ir al centro, en transporte público..como ha de ser
  2. Icona del comentari de: Anna a gener 21, 2022 | 18:10
    Anna gener 21, 2022 | 18:10
    Tens raó peter
    • Icona del comentari de: Maria a gener 21, 2022 | 19:22
      Maria gener 21, 2022 | 19:22
      A mi me parece muy bien que se remodele la ciudad. Pero que pongan alternativas para automovilistas y viandantes. Los impuestos estan bien, siempre y cuando den cobertura a toda la ciudadanía. Cosa que creo no llega para todos por un igual.
  3. Icona del comentari de: Llorenç a gener 21, 2022 | 20:08
    Llorenç gener 21, 2022 | 20:08
    Pues andando que es más sano para todos.
  4. Icona del comentari de: Llorenç a gener 21, 2022 | 20:10
    Llorenç gener 21, 2022 | 20:10
    Pues andando
    • Icona del comentari de: Sin a gener 22, 2022 | 09:53
      Sin gener 22, 2022 | 09:53
      Habéis pensado que hay gente que no puede o a la que le cuesta andar por x motivo?
      • Icona del comentari de: Anònim a gener 23, 2022 | 20:30
        Anònim gener 23, 2022 | 20:30
        Ccc
  5. Icona del comentari de: Anónimo a gener 21, 2022 | 23:38
    Anónimo gener 21, 2022 | 23:38
    Deberían invertir todo ese dineral en pavimentar mejor las calles y poner más vigilancia y limpieza que falta hace en esta ciudad. Y sí, tanto impuesto de circulación para seguir pagando zonas verdes y que no nos dejen entrar con el coche. Vergüenza damos de seguir manteniendo a esta panda de gentuza
  6. Icona del comentari de: Endavant a gener 22, 2022 | 09:18
    Endavant gener 22, 2022 | 09:18
    També hi ha vida a la perifèria de terrassa. Amb carrers i voreres deteriorades. I més necessitats. A veure si aixequem una mica el cap per mirar més enllà. La majoria d'inversions es fan al centre de la ciutat. Obrim els ulls?
  7. Icona del comentari de: Juan a gener 23, 2022 | 09:19
    Juan gener 23, 2022 | 09:19
    Yo pregunto: Hay dinero para hacer todo esto o habrá más deuda? Si no hay dinero y no aumenta la deuda cuantiosa que hay, solo queda aumento de impuestos, así estamos en este país por hacer cosas sin dinero para ganar elecciones.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa