MónTerrassa
Trobada Ballart-Fernández amb la patata calenta de la Ronda Nord a l’agenda
  • CA

En els pròxims dies està prevista una trobada entre l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el conseller de Territori, Juli Fernández, i la ‘patata calenta’ de la Ronda Nord tornarà a sortir del forn. L’Ajuntament ha anunciat que el pròxim 15 de desembre està programada una reunió entre les dues autoritats per parlar sobre “el futur de la mobilitat al Vallès i a Terrassa”. Els esdeveniments de les últimes hores generen expectatives sobre què pot passar, ja que la relació que havia estat sempre cordial entre els dos representants ara s’ha tensionat.

I és que ahir dijous 1 de desembre va tenir lloc el Consell d’Alcaldes del Vallès Occidental però va ser de tot menys tranquil. Una reunió prèvia a porta tancada entre l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, el president del Consell Comarcal, Ignasi Castellar, i el conseller Fernández va causar un fort malestar a la delegació terrassenca. Ballart va criticar no haver-hi estat convidat. Castellar va dir que va ser Ballart qui va renunciar-hi. El conseller, va preferir callar. Sigui com sigui, el fet és que l’alcalde de Terrassa va decidir agafar les maletes i deixar la seva cadira buida.

I això que no era un ple qualsevol, era un ple per parlar sobre una de les infraestructures que més polseguera està aixecant: la B-40, i en concret, la seva perllongació o no fins a Sabadell i fins a Granollers. Com era d’esperar des del Govern de la Generalitat de Catalunya que lidera Esquerra Republicana és dona un “sí” a ampliar la carretera N-150 entre Terrassa i Sabadell i un “no” rotund a la Ronda Nord. No en volen ni sentir parlar.

Les proclames dels edils de les dues cocapitals vallesanes perquè aquest vial sigui una realitat el més aviat possible piquen contra un mur, un mur que cada vegada sembla més alt. Sobretot quan Juli Fernández va ser molt contundent quan va dir que: “el Govern liderarà les solucions de mobilitat interna que necessita el Vallès”, deixant clar que els Ajuntaments poden opinar, però que la decisió serà presa des de Barcelona.

Dues posicions confrontades i una trobada per parlar-ne

Amb aquest escenari s’arribarà a una trobada esperada des de fa temps i fruit de reunions prèvies. Esperada però ara envoltada de dubtes i escepticisme. On es veurà si s’acosten posicions i l’enrocament és fa més aguditzat. L’objectiu final es establir un marc de treball bilateral per continuar treballant.

Fer el diagnòstic de la mobilitat a la comarca pot ser compartit, també la necessitat de millorar la connexió al territori de la segona corona metropolitana. Fins i tot s’està d’acord en què cal reduir el trànsit interurbà i que cal millorar les connexions entre Baix Llobregat i Vallès. Però com fer-ho? Aquí comencen les discrepàncies.

En aquest sentit, l’alcalde insistirà en el fet que cal respectar el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), aprovat des del febrer de 2021. Ballart considera que cal seguir parlant de la possibilitat de crear un enllaç entre la rotonda del barri de Can Roca, on acaba la B-40, i la Ronda Oest de Sabadell, ja que segons l’alcalde, aquesta obra permetria que la autovia deixi d’acabar al terme municipal en una rotonda en plena trama urbana i a més, serviria per descongestionar els accessos a la ciutat. L’alcalde de Tot per Terrassa creu que aquesta infraestructura és bàsica si es vol tenir “una xarxa viària potent, ben organitzada i connectada a nivell territorial”.

Per la seva banda, no sembla que el conseller estigui disposat a moure ni un mil·límetre la seva negativa a la Ronda Nord. Malgrat les pressions que rep des de les dues principals ciutats vallesanes. Arribar a un acord o un pacte pot semblar impossible, però la voluntat hi és. O hi era.

Comparteix

Icona de pantalla completa