El govern espanyol ha assegurat que l’estació de Can Boada de Rodalies serà una realitat l’any 2025. Així ho ha ratificat la Ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, en la seva visita aquesta setmana a l’Ajuntament de Terrassa. La representant de l’Estat s’ha reunit amb l’alcalde Jordi Ballart i ha signat el Llibre d’Honor del Consistori. També ho ha aprofitat per passejar-se per diversos punts de la ciutat, acompanyada del batlle i de la cap de l’oposició, la socialista Eva Candela.
En la trobada institucional, s’han posat sobre la taula dues de les principals preocupacions en mobilitat que té la ciutat i que són competència directe de l’executiu espanyol. La primera: el projecte de la Ronda Nord, on s’ha traslladat el compromís i la confirmació que el protocol per iniciar la construcció “no està en dubte” i que el seu finançament està previst en els Pressupostos Generals de l’Estat.
Uns tràmits que van arrencar el 2021
La segona: la nova estació de Rodalies, que s’anomenarà Terrassa Oest, i que la ministra ha confirmat que s’estan seguint els tràmits d’estudi i de projecte i que “el 2025 estarà en servei”. Així doncs, s’ha posat ja data definitiva a una infraestructura llargament reivindicada.
Sánchez ha donat resposta a la petició del ple municipal de setembre de l’any passat, on Tot per Terrassa i ERC van portar una moció en què es demanava a Transports que “prioritzés i accelerés” el procés de redacció de l’Estudi Informatiu per al desenvolupament de l’Estació Tècnica Terrassa Can Boada. El govern municipal pressionava perquè es complís una promesa que l’anterior ministre Ábalos havia fet el 2020 i que no semblava que anés en consonància amb el que estava passant.
El cert és que a finals del mes de desembre de 2021, l’Estat va licitar l’estudi per fer la nova estació de Rodalies a Terrassa. El Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) publicava la licitació de diversos estudis informatius per al desenvolupament del Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030, i en el qual s’hi contemplava la futura estació de Can Boada. Hi havia 24 mesos per portar a terme aquests treballs d’estudi. Així doncs aquest desembre finalitzarà el termini fixat.
L’Ajuntament confia que aviat se superi aquest tràmit i s’inici la segona fase del procés: la licitació del projecte d’obres i la posterior execució. Tot fa pensar però que les obres no s’iniciaran pas abans de l’any 2025, així que l’entrada en funcionament el més probable és que sigui, amb molta sort, a finals d’any.
