L’Estat ha licitat l’estudi per fer una nova estació de Rodalies a Terrassa. Així ho ha anunciat el Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana (Mitma) en un comunicat en què ha fet pública la licitació de diversos estudis informatius per al desenvolupament del Pla de Rodalies de Barcelona 2020-2030, i en el qual s’hi contempla la futura estació de Can Boada. L’equipament, a més de donar servei a la zona oest de la ciutat, també serviria com a terminal per als trens amb inici a Terrassa, amb punt d’estacionament i cotxeres, per poder assumir si fos necessari un increment del servei en cas de sobresaturació o avaria.

Els documents de la licitació plantegen la necessitat de dotar a la ciutat d’una tercera estació a la ciutat amb un doble objectiu: complementar la capacitat d’estacionament de trens de l’estació de Terrassa en hores vall, creant una nova capçalera de serveis; i prestar servei ferroviari a una zona urbana consolidada i en expansió.

Per a l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, «aquesta és una bona notícia ja que, tot i el temps transcorregut, comprovem que el projecte avança i que es podrà atendre a una demanda històrica de la ciutat i en concret dels veïns i veïnes dels barris de Can Boada, Ca n’Aurell o la Maurina». Ballart, a més, afegeix que «el fet de poder comptar amb una nova estació de rodalies a la ciutat, és una millora considerable del servei de transport públic tant a la zona oest de Terrassa, com per al conjunt de la ciutat ampliant la seva xarxa de mobilitat, i que seguirem de prop per a que sigui una realitat».

Més de 5.000 viatgers diaris

Pel que fa la població que donaria cobertura aquesta nova estació, els estudis municipals indiquen que amb la seva construcció, a dia d’avui, la població situada a menys de 1.000 metres d’alguna de les diverses estacions ferroviàries de la ciutat, passaria de 162.533 persones a 179.393, incrementant-se en 16.860 persones. Pel que fa als usuaris, les previsions parlen de 1.789 persones viatgeres en podrien fer ús, però tenint en compte el procés de creixement previst a Terrassa en 10 o 15 anys, aquesta xifra podria ascendir a 5.045 viatgers diaris.

El Ministeri destinarà un total de 476 mil euros (amb IVA inclòs) a desenvolupar els diferents estudis. Les actuacions contemplen, a més de l’estació de Can Boada; el nou ramal entre la línia de Puigcerdà i el Corredor del Vallès; l’estació tècnica al Prat de Llobregat; el salt de moltó a Cerdanyola; i l’estació tècnica d’El Prat de Llobregat. Totes aquestes actuacions s’emmarquen en la Actualització del Pla de Rodalies 2020-2030, tant dins del Programa d’Actuacions, per incrementar la capacitat de la xarxa i la integració urbana, com del Programa d’Actuacions en Estacions.

L’objectiu dels treballs licitats és realitzar anàlisis i disseny per executar actuacions puntuals que permetin millorar la flexibilitat, fiabilitat i, sobretot, la capacitat de la xarxa de Rodalies. Així com la construcció de noves estacions tècniques, com és el cas de Terrassa. Els documents es redactaran tenint en compte la legislació vigent, els procediments d’informació pública i audiència, i la legislació ambiental. I el contracte inclourà la prestació de serveis d’enginyeria (consultoria i assistència) per la realització dels tràmits d’informació pública, anàlisi d’al·legacions i l’obtenció de la Declaració d’Impacte Ambiental. Un cop culmini el procés de licitació, el consultor adjudicatari disposarà de 24 mesos per portar a terme els treballs d’estudi.

Comentaris

    Claudi Desembre 28, 2021 | 10:58
    Persones viatgeres? Cal? Entre aquests detalls i altres com posar a cada titular d’un diari, teòricament terrassenc, l’afegitó “de Terrassa” darrera del nom de cada barri, cansa i molt. Us n’heu adonat que sou els únics que ho feu això últim? es fa carregós i pesat de llegir.

Nou comentari