MónTerrassa
Junts per Terrassa exigeix acabar urgentment la B-40
  • CA

El grup municipal de Junts per Terrassa ha exigit acabar urgentment la B-40 per aconseguir la connexió entre les ciutats del Vallès, amb polígons industrial, així com per descongestionar la ciutat de Terrassa, i “que la Generalitat de Catalunya sigui la responsable de fer tots els tràmits”. Així ho ha afirmat la portaveu del grup municipal, Meritxell Lluís, aquest matí a la rotonda de Can Roca, acompanyada del diputat al Parlament de Catalunya Ramón Tremosa. Ambdós han demanat que s’acabi la B-40 entre Abrera i Viladecavalls, així com el tram entre Terrassa i Sabadell.

La portaveu del grup municipal ha criticat que “és inaudit que el ritme d’execució d’aquesta infraestructura siguin d’1km per any”. Exposa que aquesta manca d’execució perjudica la qualitat de vida dels terrassencs, provocant un augment de trànsit dins la ciutat. En aquest sentit, exposa que el Vallès necessita urgentment un vial que no només serveixi al territori i que connecti ciutats i polígons industrials, sinó que també alliberi el trànsit interior. “Tenim carrers col·lapsats, com Arquímedes, Galileu, avinguda del Vallès, Topete, Sant Antoni, o Mas Adei. Amb la Ronda del Vallès, aquestes vies reduirien el volum de cotxes, que perjudica la salut de tots els terrassencs i terrassenques”, reivindica.

Rotonda de Can Roca, on acaba la B-40 | Junts x Terrassa

A més, exigeixen que la Generalitat sigui l’encarregada i responsable de dur a terme tots els tràmits “perquè malauradament, el crèdit que té l’Estat espanyol a Catalunya i Terrassa és 0. El nivell d’execució es del 35,77%, el més baix en tota la historia”.

Lluís també ha reiterat que “el Quart Cinturó ja no existeix”, perquè “el Quart Cinturó era la quarta variant de la N-2 des de una visió centralista de l’Estat que pretenia unir Madrid amb la frontera, i el que volien era fer-hi passar trànsit de llarg recorregut, i això no és el que necessitem a Terrassa”. Considera que el necessari a Terrassa és una via que serveixi al territori i que connecti les ciutats.

Una Ronda del Vallès “amable” 

El grup exigeix una Ronda del Vallès “amable”, i ha posat com exemple la Comarcal 260 que uneix Roses i Figueres, amb dos carrils per sentit amb accessos per rotondes, amb un carril bici, i un espai per a vianants. En aquesta línia, el diputat Tremosa ha explicat que, amb dos carrils per banda i amb moltes rotondes es dona molta capil·laritat, amb molta facilitat d’entrada i sortida per travessar la infraestructura, a més de reduir d’aquesta manera la velocitat.

Meritxell Lluís i Ramon Tramosa en una roda de premsa sobre la Ronda del Vallès, on acaba la B-40 a la rotonda de Can Roca | Junts x Terrassa

Tensió entre ERC i Junts per l’ampliació de la B-40

Després que el Parlament de Catalunya votés dijous una resolució per la construcció de la Ronda Nord amb 82 vots a favor (amb els vots en contra d’ERC, CUP i comuns), Tremosa ha qüestionat que “perquè aquestes solucions que ERC ha aprovat en molts territoris no val per Sabadell o Terrassa?”. El diputat considera que “el pulmó industrial de Catalunya” ha de tenir “una solució amable de descongestió que resolgui una necessitat de comunicació que fa dècades que dura”.

ERC ja havia mostrat anteriorment el rebuig a l’ampliació de la B-40 ja que consideren que és una “proposta buida” i suposaria “construir una nova autopista que no resol les necessitats reals de la mobilitat dels Vallesos i obviar la realitat d’emergència climàtica i energètica”.

Tremosa també ha lamentat que la CUP vagi votar en contra d’una moció que parlava de millorar la connexió ferroviària orbital entre Granollers, Terrassa i Sabadell. El diputat opina que “el Vallès pesa tant en el conjunt de Catalunya com Catalunya pesa en el conjunt d’Espanya”, i que per tant, “cal una solució urgent”: “No podem els partits catalans deixar d’assumir la nostra responsabilitat, que és acabar la Ronda Nord”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa