Debut de Marc Pubill al Mundial amb Riqui Puig d’amfitrió. La selecció espanyola ja és a vuitens després de superar còmodament a Àustria per 3 a 0 en el Mundial de futbol 2026. El combinat dirigit per Luis de la Fuente va sortir victoriós d’un enfrontament que va tenir lloc a l’estadi de Los Angeles davant de més de 70.400 persones. Amb aquest resultat, la Roja s’acosta una mica més al somiat títol. El proper escull serà el pròxim dia 6 de juliol a la ciutat de Dallas. El rival serà la Portugal de Cristiano Ronaldo que s’ha imposat a Croàcia per 2 a 1.
Va ser una nit per recordar, sobretot per a un terrassenc. El jove central Marc Pubill va poder fer el seu debut amb l’absoluta en una competició internacional. El futbolista de l’Atlético de Madrid va gaudir d’escassos minuts, ja que va saltar al terreny de joc en el temps afegit substituint Aymeric Laporte, però van ser suficients per fer un pas endavant en la seva carrera com a professional. L’egarenc encara no havia entrat en els plans del seleccionador estatal, pel fet que té una parella de centrals fixa amb qui ha confiat partit rere partit. Tanmateix, amb el partit ja sentenciat, gràcies al doblet de Mikel Oyarzabal i un gol de Pedro Porro, va donar sortida a jugadors que encara no havien disposat de minuts.
Grans minuts de Dani Olmo
No va ser l’únic egarenc que vam tenir en aquesta eliminatòria. Dani Olmo sortia de titular i va aguantar fins al minut 71 quan li va passar el testimoni a Mikel Merino. El jugador del FC Barcelona va mostrar-se molt participatiu en la construcció del joc i en la faceta ofensiva, on va disposar d’algunes ocasions interessants que no van acabar fructificant. Gràcies a ells, Espanya va ser molt més incisiva i es va mostrar més àgil en la circulació de la pilota. Bons minuts del blaugrana que va demostrar que pot ser important en les pròximes eliminatòries si se li dona confiança i continuïtat.
Justament, Olmo va arribar als 50 partits amb el combinat estatal en el primer partit de la lligueta classificatòria, contra Cap Verd, on va tenir poc més de deu minuts. El terrassenc va debutar amb l’Absoluta un novembre de 2019 i des d’aleshores ha fet 12 gols i ha conquerit una Eurocopa (2024).
I per si no n’hi hagués prou amb els dos terrassencs, aquesta jornada també ens ha deixat un tercer protagonista de casa nostra. Riqui Puig, que es troba en ple procés de recuperació de la segona operació de lligaments creuats al seu genoll esquerre, va ser l’encarregat de donar la benvinguda a la selecció espanyola a Los Angeles. No és estrany. El futbolista de Matadepera milita a Los Angeles Galaxy, i l’estadi on ha disputat el partit la Roja és ara casa seva. Puig va poder saludar els seus antics companys de vestidor i va intercanviar samarretes amb Eric Garcia.

