MónTerrassa
Rull (Junts): “La pacificació del trànsit ha escanyat el Centre”

Aquest dimecres, dia 10 de maig, la redacció de Món Terrassa va acollir el Debat 28M “Els últims de la llista”, amb la presència de quatre grans “patums” de la política municipal. Es va poder seguir en directe a través dels canals de Youtube i Facebook, així com amb un “minut a minut” per Twitter i al web del mitjà. Els participants van ser: Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts).

Aquestes van ser les millors frases de Josep Rull, exconseller i exregidor de l’Ajuntament de Terrassa i qui tanca la llista d’ERC a Terrassa en les eleccions municipals del pròxim 28 de maig:

BLOC 1: Gestió municipal 2019-2023 i aliances del nou govern

La percepció física que els ciutadans tenim de Terrassa és que s’ha perdut recorregut. Comercialment, no lluu, i té problemes de manteniment. Sobretot, el que ens preocupa més és que més enllà d’una gesticulació mediàtica, no hi ha un rumb clar. Veiem que en el govern municipal hi ha molta gesticulació i poca operativitat.

Tal com s’ha plantejat la pacificació del Centre, el que s’ha fet és escanyar-lo. Tenim un problema de dinamització comercial, i la congestió del trànsit el que s’ha fet és centrifugar-la. Critiquem que hi ha hagut uns nivells d’improvització altíssims i això ha generat un efecte rebot. En ves que la ciutadania entengui i comparteixi la necessitat de reduir els vehicles privats, el que hem fet és crear rebuig. I aquest és el problema d’una mala gestió que només busca la foto. Tenim una ciutat que se’ns està girant en contra.

Terrassa amb els grans temes de ciutat sempre hem aconseguit grans consensos. I això és una cosa positiva i destacable. El problema, però és a l’hora d’executar-los, i com ho fem. En els darrers temps, s’han pres decisions sense comptar amb l’oposició ni amb el diàleg amb la societat civil.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 2: Rieres: passat, present i futur

Llegir que la riera de Les Arenes es pot convertir en un Parc Vallparadís o és un exercici de frivolitat o d’irresponsabilitat. Des de Junts proposem una urbanització tova, amb molta vegetació de ribera i determinats elements que es puguin netejar ràpidament si ens trobem davant d’un episodi d’aiguat sobtat… Que s’ha d’actuar en aquesta zona és evident, però cal fer-ho amb tones de rigor i allunyant-nos de la frivolitat. Perquè aquestes declaracions el que fan es desacreditar l’alcalde.

BLOC 3: Neteja i seguretat

Una bona neteja i un manteniment urbà garanteix també la percepció de tenir una millor seguretat. El problema és que s’ha perdut directament el pols a la ciutat. No hi ha cap gran ciutat que tingui una entrada tant deplorable com la que tenim a l’avinguda del Vallès. I les pintades ens estan devorant els eixos comercials. Hi ha un element de civisme, però com més agradable es l’entorn també es genera una dinàmica positiva.

BLOC 4: Capitalitat de Terrassa i model econòmic

Estem malbaratant moltes oportunitats. Terrassa és un bombonet perquè estem molt ben connectats. Tenim campus universitats, Leitat, cultura, indústria, la gent… Però quan no hi ha projecte i horitzó les coses no es desenvolupen amb la intensitat que haurien. Tenim sòl industrial, a diferència de Sabadell, però el problema és un tema d’actitud. L’alcalde hauria d’agafar la maleta i anar a generar a vendre la ciutat i generar oportunitats.

No tenim voluntat d’exercir de capitalitat. Ens cal saber quin és el projecte concret que Terrassa vol oferir a ella i al conjunt del territori.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 5: Mobilitat interna i externa

La connexió de la B-30 s’ha resolt i era molt important. Jo no l’entenc com la B-40, perquè s’acabarà a Can Roca i hem de ser capaços de donar-li continuïtat. Aquesta via deixa de ser competència de l’àmbit estatal i passa a ser de la Generalitat. La Ronda Nord o Ronda Vallès serà vital perquè descongestiona molts dels problemes que tenim a la ciutat. Ens permet centralitzar-nos també amb la resta de la comarca i millorar les connexions amb Baix Llobregat. I ens permet afrontar una ronda nord operativa, ben integrada paisatgísticament ens pot permetre crear la segona corona interna de Terrassa. La paralització de les obres, ha estat malauradament una victòria d’ERC, davant la passivitat de TxT, que ha perjudicat la ciutat.

Quan s’imposen les mesures de pacificació s’aconsegueix l’efecte contrari. Mesures adreçades a dinamitzar el Centre, l’escanyen. I això hem de ser capaços de revertir-ho amb accions i lideratge. La Rambla necessita sobretot velocitat comercial dels autobusos, i si l’obrim farem dissuadir l’utilització del transport públic. Com a mesura estructural no la sé veure. Com a temporal, podria entendre-ho.

Podeu recuperar el Debat 28M “Els últims de la llista” en el vídeo de Youtube que posem a continuació:

Així com la crònica del debat:

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa