MónTerrassa
Navarro (PSC): “Ballart ha estat l’alcalde omniabsent”
  • CA

Aquest dimecres, dia 10 de maig, la redacció de Món Terrassa va acollir el Debat 28M “Els últims de la llista”, amb la presència de quatre grans “patums” de la política municipal. Es va poder seguir en directe a través dels canals de Youtube i Facebook, així com amb un “minut a minut” per Twitter i al web del mitjà. Els participants van ser: Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts).

Aquestes van ser les millors frases de Pere Navarro, exalcalde de Terrassa i qui tanca la llista del Partit Socialista a Terrassa en les eleccions municipals del pròxim 28 de maig:

BLOC 1: Gestió municipal 2019-2023 i aliances del nou govern

El monument de la Dona treballador és un símbol que s’ha deixat morir. El passeig del Comte d’Ègara s’hi han abocat molts recursos a reordenar-lo, quan no era necessari. Sembla que l’equip de govern municipal estigui promocionant la venda de cotxes 4×4, perquè veient el manteniment de la ciutat… S’han retallat les partides de manteniment de la via pública, de parcs i jardins, però en canvi s’ha incrementat la partida de comunicació i publicitat. El govern promocionant la figura d’una persona i en canvi la ciutat està molt maltractada.

Quan Ballart va accedir a l’alcaldia va dir que havia eliminat el cotxe oficial, però després me’l vaig trobar amb el xófer. Va dir que eliminaria dietes, però es va descobrir que ell les cobrava. Cada vegada que es fa una crítica a l’alcalde és titlla que és un atac a la seva persona, però no, és una crítica la seva política.

BLOC 2: Rieres: passat, present i futur

Aquesta ciutat s’ha governat amb una alta dosi de frivolitat. Dir en una acte public que es convertirà la riera de Les Arenes en un Parc de Vallparadís és frívol i irresponsable. Perquè crea expectatives que no es faran realitat. M’hagués agradat més que hagués dit que es faria el Pont d’Itàlia, que ja estava pressupostat i amb el projecte redactat en el govern socialista. Recordo que hi va haver un moment en què l’Ajuntament es va fer un Pla Anticrisi on tothom va sumar-s’hi. S’ha de buscar els grans consensos. I hem de deixar de banda la frivolitat.

Nosaltres (el PSC) complíem el 90% del Pla de Mandat. El Jordi Ballart ha deixat de complir el 88%, segons ells mateixos han dit. Hi ha hagut una pandèmia, d’acord. Però el 2008 va haver-hi una crisi econòmica i nosaltres vam ser capaços de generar consensos i fer coses. Fa 10 anys Terrassa era la segona ciutat que més construïa habitatges de protecció social, i quants se n’han fet aquests quatre anys? Cap.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 3: Neteja i seguretat

La percepció de la ciutadania és que la ciutat està deixada. La percepció és que es fa tot pel Ballart i no per la ciutadania. Els carrers estan plens de forats. Ningú se’n cuida. I això produeix una sensació molt gran d’inseguretat. Nosaltres volem acostar la policia als barris i sobretot potenciar el comerç, que en aquests moments està en una situació molt dolenta i que també és una manera de donar vida i crear sensació de seguretat.

No podem posar la responsabilitat sobre els ciutadans que la ciutat estigui bruta.

BLOC 4: Capitalitat de Terrassa i model econòmic

La promoció econòmica i la industrialització son fonamentals. Ens preocupa que els treballadors industrials siguin menys que els de Rubí o que creixin menys que els de Sabadell. El Parc Audiovisual funciona molt bé, i recordo que va ser un projecte socialista molt criticat per l’oposició. Però ara estic preocupat perquè em venen el de l’escola Aeronàutica, de Terrassa, i ens diuen que no són la prioritat de l’Ajuntament i que hi ha amenaça que una part important marxi cap a Castelldefels. És un sector que genera ocupació de qualitat i que no es pot perdre.

Terrassa sí que era capital i referent al territori de la segona corona metropolitana. Vam fer una aposta territorial per l’Eix de E9 (Barcelona-Toulouse). Avui Terrassa està aïllada, no som líders enlloc ni de res. L’europeisme s’ha abandonat. Terrassa i l’alcalde de Terrassa no sap on és Brussel·les. El problema que tenim és que tenim un alcalde omniabsent. No hi ha un projecte d’ambició i seriós. Terrassa és un bombó si vas a vendre-la, però no s’està fent.

Debat del 28M Els últims de la llista, organitzat per Món Terrassa, amb la participació de Maruja Rambla (TxT), Pere Navarro (PSC), Isaac Albert (ERC) i Josep Rull (Junts) | Cristóbal Castro

BLOC 5: Mobilitat interna i externa

Reconec que la mobilitat de la c-58 va millorar quan el senyor Rull va ser conseller, gràcies al pont que faltava. La B-40, ja triguem a acabar-a. Però ha tornat a passar la falta de lideratge, amb el govern socialista avançava, amb el govern del PP tot s’aturava. Estem a favor de la B-40 i que estem a favor que arribi fins a l’AP-7 i enllaci fins a Mataró.

Sobre la mobilitat interna és complexa i difícil, però en aquest Ajuntament s’ha fet un pas endavant i dos enrere. La ciutadania ha de tenir la percepció que hi ha algú que governa la ciutat i té un projecte. Ha d’aparèixer des del consens i l’eficiència de l’actuació municipal.

Quants endolls públics hi ha per carregar els cotxes? Cap. N’hi havien dos i els van treure. Hem de fer una política per potenciar el tema de la mobilitat sostenible. També hem de tenir en compte que hi ha persones que necessiten que fem un Pla per ajudar-los, perquè no tothom pot anar en bicicleta, patinet o cotxe elèctric.

No estic a favor de reobrir la Rambla però sí de potenciar altres eixos no necessàriament derivant tot el flux de trànsit a Arquimedes i Galileu, per exemple, potenciant la utilització de la B-40.

Podeu recuperar el Debat 28M “Els últims de la llista” en el vídeo de Youtube que posem a continuació:

Així com la crònica del debat:

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa