El mes de novembre de l’any passat, Escrapalia llençava una subhasta pública per vendre més de 40.000 metres quadrats que tenia en possessió la promotora immobiliària Reyal Urbis al sector Aymerigues de Terrassa. L’oferta partia d’un preu inicial de 850.000 euros en uns terrenys que disposen d’edificabilitat calculada de 31.429 metres quadrats. Tanmateix, no va tenir postors i el lot va quedar desert.

Per això, aquest mes d’abril, ho tornen intentar, i ho fan amb una nova rebaixa. Aquesta vegada, el punt de partida és de 480.000 euros, el que suposa una rebaixa de fins al 91,7% de la taxació fixada en el pla de liquidació, calculada en 5,8 milions d’euros. Es tracta de deu parcel·les urbanitzables d’ús residencial situades en aquesta zona est de la ciutat, i suposa una bona oportunitat per als promotors i constructores que vulguin ampliar el seu negoci. A més, el Pla parcial ja es troba aprovat definitivament, la qual cosa accelera els tràmits burocràtics a fer per la seva urbanització.

Per entrar en la licitació és necessari realitzar un dipòsit de garantia de 116.000 euros, quantitat que serà retornada, exceptuant el millor postor que formarà ja part del preu de venda. La subhasta romandrà oberta fins al pròxim dia 19 de maig.

Concurs de creditors de Reyal Urbis

Reyal Urbis va entrar en concurs de creditors el 2017, i el setembre el jutjat de Madrid va notificar la interlocutòria d’obertura de la fase de liquidació, dictant la seva dissolució i el cessament dels administradors socials. Es posava fi, d’aquesta manera, a dos anys de negociacions amb els creditors, en els quals es va estudiar tota mena d’alternatives per evitar el tancament, però no es va arribar a cap acord de refinançament posant punt final a l’empresa creada de la fusió de Inmobiliaria Urbis i Construcciones Reyal, el 2007.

L’abril de 2024 es va iniciar el Pla de subhasta de tots els actius immobiliaris fruit de la liquidació del grup. Des d’Escrapalia, ja han posat a subhasta 150 actius, distribuïts per diverses comunitats autònomes. En gran part es tracta de sòl urbà i urbanitzable, valorat en un pla de més de 250 milions d’euros. Aquest nou llançament a Terrassa no és l’únic. Paral·lelament, també s’ofereixen terrenys a Jerez, Saragossa, Talavera de la Reina (Toledo), Aljaraque (Huelva), Horche (Guadalajara), Almatriche (Las Palmas de Gran Canaria), Almeria i Algete, Torres de la Alameda i Villabilla (Madrid).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa