MónTerrassa
Les Cambres veuen l’acord de la B-40 com “un punt i a part, no final”

Les Cambres de Comerç de Terrassa i Sabadell valoren positivament l’acord per ampliar de la B-40, en què l’Estat assumirà el cost, mentre que la Generalitat dissenyarà la infraestructura entre Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, com a continuació del tram entre Abrera i Terrassa en execució que es preveu ultimar a finals del 2023. Tot i així, condiren que es tracta d’un “punt i a part, no final” i que “les inversions són del tot insuficients”, tal i com han exposat en un comunicat conjunt.

Les dues Cambres considera l’ampliació com a “essencial per la millora de la mobilitat de l’àrea vallesana i de cabdal importància per a la preservació i desenvolupament de la competitivitat de la comarca”, tot entenent que “la B-40 és i ha de ser considerada una infraestructura de país“. En aquest sentit, veuen l’acord com un punt i a part per perllongar-lo seguidament i amb consens, fins al Vallès Oriental i afavorir la connexió des del Maresme al Baix Llobregat, ajudant a alleugerir els freqüents col·lapses de les vies actuals.

Les obres de la B-40, “en el més curt termini possible”

Les dues Cambres apunten que no disposar de vies perimetrals completes entre Terrassa i Sabadell, amb mig milió d’habitants, és “un greuge comparatiu vers altres nuclis de població de l’Estat amb molta menys població i activitat socioeconòmica”. Així doncs, reclamen que el Quart cinturó ha de ser executat “en el més curt termini possible i així resoldre punts negres de la xarxa viària, molt castigada per una alta sinistralitat, en perjudici de les persones i de l’economia”.

Inversions insuficients pel potencial del Vallès

Altrament, la Cambra de Terrassa i la Cambra de Sabadell exposen que “aquestes inversions són del tot insuficients per dotar al Vallès de les infraestructures de mobilitat que corresponen al seu potencial real“, i no renuncien a reivindicar un “model de mobilitat electrificat, no contaminant, que resolgui la mobilitat de mercaderies, de curt i llarg recorregut, contemplant la mobilitat de persones amb una xarxa de transport públic viari i ferroviari d’alta capacitat, en xarxa i eficient però preservant sempre el dret a la mobilitat individual, com a dret fonamental de les persones”.

Nou comentari

Comparteix