MónTerrassa
L’Estat assumirà el cost d’ampliació de la B-40 que la Generalitat dissenyi

Les obres per executar l’ampliació de la B-40 no tenen pressupost, ni traçat, ni calendari, però l’Estat aportarà el finançament necessari per dur a terme l’ampliació. Així s’ha establert en la reunió duta a terme entre la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, l’alcaldessa de Sabadell i l’alcalde de Castellar del Vallès sobre el futur de les infraestructures del Vallès aquest divendres, on han presentat el conveni per ampliar l’autovia B-40 per enllaçar aquests municipis. 

Reunió sobre ‘El futur de les infraestructures del Vallès’ | Ajuntament de Terrassa

A la reunió també estava prevista la presència del secretari general de Vicepresidència de la Generalitat, Ricard Font, però ha plantat a la ministra com a resposta a la mancança d’inversions en matèria d’infraestructures de l’Estat a Catalunya. Així doncs, s’esborraven de l’acte i s’emplaçaven a veure’s amb els representants del govern espanyol divendres que ve quan se celebrarà la Comissió Bilateral d’Infraestructures.

Ballart ha qualificat aquesta plantada com “una falta de respecte molt greu al territori i a la ciutadania” tot desitjant que la Generalitat recapaciti i sigui rigorosa per respectar un acord del qual “no han estat convidats, en són part”. La ministra ha retret que “no ha estat una plantada al ministeri, és una plantada infantil a la ciutadania, a un territori amb més de mig milió d’habitants”.

La B-40, una via per ampliar

Actualment el traçat de la B-40 al Vallès comença a Viladecavalls i acaba al nord de Terrassa: “Ens acaba en una rotonda a Can Boada, quan podríem tenir una gran via per on hi podrien passar uns 150.000 vehicles“, ha destacat Ballart.

Segons les previsions del ministeri, es podrà circular pel cantó est -actualment en vies de desenvolupament- abans de Nadal de 2023. Això permetrà viatjar de Terrassa fina Abrera. Per l’oest, però, la situació es complica. El tram entre Terrassa i Sabadell, i que arribaria a Castellar, permetria connectar el que es denominaria com a Ronda Nord amb la ja existent Ronda Oest de Sabadell. Implicaria, entre d’altres, una connexió més ràpida entre les dues capitals del Vallès Occidental, però beneficiaria els veïns de Castellar del Vallès.

Reunió sobre ‘El futur de les infraestructures del Vallès’ | Ajuntament de Terrassa

El traçat, una pedra en el camí per entitats contràries al Quart Cinturó

No obstant, tot i que el ministeri es compromet a posar els diners, a dia d’avui no hi ha ni pressupost per executar les obres, ni traçat per on passaria la via, ni tampoc calendari. El traçat i el calendari dependrà de la Generalitat, que hauria de dibuixar per on passi la via d’acord amb el territori.

Precisament el traçat suposa una pedra en el camí per moltes entitats i formacions polítiques, com la plataforma contrària al Quart Cinturó, que ha s’ha manifestat a les portes del Consell Comarcal del Vallès Occidental durant l’acte i fins i tot han obligat a traslladar el final del mateix a l’interior de l’edifici pels crits durant el parlament de la ministra Sánchez.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a juny 10, 2022 | 21:31
    Ricard juny 10, 2022 | 21:31
    Més mentides dels racistes castellans. No esperen ni a que oblidem les humiliacions de l'execució fraudulentq de menys d'un 40% del pressupost del 2021. Que pocavergonyes.

Nou comentari

Comparteix