MónTerrassa
Les Cambres de Barcelona i Vallès Oriental volen la B-40 fins a Granollers
  • CA

Les Cambres de comerç de Barcelona i Vallès Oriental han reclamat que la B-40 arribi fins a Granollers. En una setmana en què el Quart Cinturó ha tornat a ser notícia gràcies a la moció presentada pel PSC al Parlament de Catalunya, els dos òrgans empresarials han manifestat la seva posició sobre un dels trams més polèmics.

En un comunicat recollit per Europa Press, les cambres han reclamat treballar en un “calendari d’execucions” per desenvolupar el Quart Cinturó fins Castellar/Sabadell. A més, han lamentat que el tram inicial d’Abrera fins a Terrassa, que hauria d’estar finalitzat l’any 2023 segons el Ministeri, porti “més de 50 anys en planificació”, i un retard considerable. Però a més, han anat més enllà, i n’han demanat la seva continuació fins a la capital del Vallès Oriental.

Canalitzar el trànsit de l’AP-7

Cambra de Barcelona i del Vallès Oriental han recordat que la B-40 es va definir “com una via destinada a facilitar les relacions entre les ciutats de la segona corona de l’àrea metropolitana, i canalitzar part del trànsit que actualment passar per l’AP-7”. Mantenen que aquestes necessitats continuen vigents i per això reclamen treballar en una solució “que racionalitzi i equilibri el sistema amb un traçat alternatiu”. I, afegeixen, que cal un “pla per facilitar més i millors connexions entre polígons industrials”.

Des dels òrgans camerals han lamentat que el tram central de l’AP-7 pel Vallès i la B-30 s’han vist encara més perjudicats amb l’increment de trànsit arran de l’eliminació dels peatges, fins al punt que tenen “una barreja que congestiona la circulació i que va en detriment del desenvolupament social i econòmic del territori”.

Terrassa, en contra d’arribar a Granollers

Aquesta reclamació però no obtindrà el suport de Terrassa. L’alcalde Jordi Ballart ha deixat clar que la prioritat és acabar el tram des d’Abrera, i que s’aposta per relligar les dues capitals del Vallès Occidental. “A parer nostre, no és necessari que la B-40 arribi fins a la capital del Vallès Oriental”, ha especificat. Les mirades estan centrades en “connectar Terrassa i Sabadell entre sí, i amb la C-58. “El ministeri s’equivoca apostant per una autopista que es perllongui fins a Granollers. No hi ha consens territorial”, ha sentenciat.

ERC ja ha insistit un cop i un altre que ni tan sols volen la unió per carretera entre Terrassa i Sabadell, molt menys amb Granollers. Els republicans són partidaris de crear un tramvia que connecti les tres capitals, a més de reforçar les línies ferroviàries. Mentre que la plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) s’ha mostrat convençuda que el Ministeri de Transports “no podrà materialitzar el tram pendent de les obres. El portaveu del grup, Toni Altaió, explicava que l’últim informe preliminar per tirar endavant l’autopista va expirar el gener del 2021 i va denunciar “el silenci administratiu” que s’ha rebut des d’aleshores cada vegada que ha demanat la certificació d’aquesta caducitat al govern espanyol.






Comentaris

  1. Icona del comentari de: ciutadà a juliol 10, 2022 | 15:03
    ciutadà juliol 10, 2022 | 15:03
    Els ocells també volen.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa