MónTerrassa
Opositors al IV Cinturó donen el tram Terrassa-Granollers per aturat

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) afirma que ja ha caducat l’estudi sobre l’impacte ambiental d’aquesta via de gran capacitat (Ronda Vallès- B-40) i anuncia que el Ministeri de Transports no podrà materialitzar el tram pendent sde les obres que uneix dues de les capitals vallesanes, Terrassa i Granollers pasant per la tercera, Sabadell. El portaveu del grup, Toni Altaió, diu que l’últim informe preliminar per tirar endavant l’autopista va expirar el gener del 2021 i denuncia “el silenci administratiu” que ha rebut des d’aleshores cada vegada que ha demanat la certificació d’aquesta caducitat al govern espanyol.

El Quart Cinturó és un projecte de grans dimensions que es va idear a les acaballes del franquisme i que en els darrers anys ha aixecat polseguera, especialment en les entitats que vetllen per la preservació del medi ambient al Vallès. Està em marxa un petit tram entre Terrassa i Viladecavalls que es pot considerar una ronda de la ciutat egarenca, tot i que en les dues puntes acaba en una rotonda. La Campanya Contra el Quart Cinturó fa 30 anys que s’oposa a aquesta autovia que pretén unir Abrera amb Granollers passant per Sabadell i Terrassa i aquest dimecres al matí ha anunciat la nul·litat del projecte per tirar endavant el tram Terrassa-Granollers. Toni Altaió i un dels seus companys, Manel Cunill, han explicat que ara l’ampliació queda aturada.

Quart Cinturó
Quart Cinturó

Cunill ha avançat que, en teoria, el Ministeri té un marge de 15 dies per certificar la il·legitimitat del document i que, per tant, si el govern volgués superar aquesta fase hauria de tornar a començar els tràmits des de zero. Un escenari que no seria nou, ja que, segons ha recordat la CCQC, des que es va reactivar el projecte ja han caducat tres informes.

En demanaran la nul·litat

“En cas que el Ministeri decidís fer qualsevol pas endavant per tirar endavant aquest tram del Quart Cinturó, en demanarem la nul·litat. Si fos necessari, també recorreríem a la via del contenciós administratiu o fins i tot a la via penal”.

Per tant, l’única opció que té ara el Ministeri per continuar aquest projecte és el de retrocedir totes les caselles del tram Terrassa-Granollers i tornar a començar la tramitació. Aquest, però, seria un camí absolutament desaconsellable per la Campanya Contra el Quart Cinturó:

“Aquesta infraestructura passa per una de les zones naturals més ben conservades del Vallès. Si perdem la diversitat i el patrimoni natural que tenim, perdem qualitat de vida. És una qüestió d’equilibris; i si ens desequilibrem, les conseqüències poden ser irreversibles”, alerta Manel Cunill.

Cunill i Altaió també consideren que el projecte del Quart Cinturó està desfasat perquè es va idear en l’època del franquisme i ara hi ha altres emergències, com la climàtica o la de la contaminació atmosfèrica. En aquest sentit, Cunill també ha aportat algunes dades sobre aquesta matèria per acabar d’arrodonir la seva posició: “Al Vallès hi ha 875 quilòmetres de xarxa viària, en els quals cada dia hi ha 845.000 desplaçaments dins del Vallesos i 580.000 cap a Barcelona. Continuar un model que incrementi l’impacte que està generant en matèria de mobilitat no ens porta a cap escenari favorable. El que hem de fer és potenciar la mobilitat col·lectiva”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a febrer 17, 2022 | 10:35
    Ricard febrer 17, 2022 | 10:35
    No veig que proposin una alternativa de mobilitat, ben estudiada, al Quart Cinturó. Suposo que deuen estar encantats amb aquesta zona tan ben preservada del Vallès, mentre els demés vivim un sobre l'altre a la resta del territori. O hem d'anar a viure fora de l'àrea metropolitana? Si és així estaria bé saber a on, i qui ho paga. Mercès.
  2. Icona del comentari de: Pere Grau a febrer 17, 2022 | 12:41
    Pere Grau febrer 17, 2022 | 12:41
    El farán a Madrid.
  3. Icona del comentari de: Ramón virgili a febrer 17, 2022 | 22:22
    Ramón virgili febrer 17, 2022 | 22:22
    Els ecologistas de pandereta prefereixen que tot el Transit nii d Europa contamini entrant a Barcelona en fi quina pena

Nou comentari

Comparteix