MónTerrassa
L’amo de la Sirena la fa grossa amb unes declaracions sobre el català

José Elias és la 74 persona més rica de l’Estat, amb una fortuna estimada de 500 milions d’euros. I en unes declaracions ve a dir que fer continguts en català a les xarxes en un món globalitzat no té cap sentit. “En una plataforma com Instagram, parlar català resta més que suma”. “He de dir que si tu poses un anunci de La Sirena en català segurament a algú li grinyoli i digui: doncs a prendre pel cul”, són algunes de les frases del milionari.

És el propietari de l’empresa energètica Audax i d’un amb ADN vallesà, i més concretament de Terrassa, amb seu ara a Viladecavalls. Es tracta de la cadena de supermercats La Sirena. Controla directament el 65,15% d’Audax Renovables a través d’Elèctrica Nuriel, de la qual n’és propietari al 100%. Aquesta societat també té el 100% de la cadena d’aliments congelats La Sirena, adquirida al fons britànic OpCapita. Té més de 250 botigues. A més, ven els seus productes als hipermercats Eroski, a través d’Amazon i altres plataformes.

Plataforma per la Llengua acusa aquest multimilionari català de “supremacisme lingüístic”. En un vídeo publicat a través de les xarxes socials, l’ONG del català analitza diverses de les declaracions que José Elías ha fet en diferents episodis del pòdcast que té l’empresari.

Connotacions “polítiques” i “conflictives”

La Plataforma afirma que el multimilionari atribueix al català de connotacions “polítiques” i “conflictives”, mentre que presenta el castellà com a “neutre i positiu”. També l’acusa de plantejar una dicotomia entre assolir l’èxit empresarial i la utilització del català. Utilitza aquesta frase que va dir Elías en un dels episodis: “Has de mirar si ets més polític o empresari. Fer vídeos en català en dona un nínxol i fer-los en castellà no“. En aquest sentit, Plataforma per la Llengua denuncia que l’empresari asseguri que el català “tanca portes” i l’acusa d’utilitzar el “supremacisme lingüístic” potser de manera involuntària per qüestionar el contingut fet en la llengua dels Països Catalans.

Comparteix

Icona de pantalla completa