La línia S1 del Metro del Vallès
La línia S1 del Metro del Vallès | MónTerrassa

!--akiadsense-->

Des de Món Terrassa i Tot Barcelona ens proposem fer un viatge per la història del Tren de Baix, fent parada, sense pressa, a cadascuna de les 19 estacions que el conformen (des de Terrassa Nacions Unides a Barcelona – Plaça Catalunya). D’aquesta manera, descobrirem en una sèrie de reportatges, entrevistes i cròniques algunes curiositats, anècdotes, històries que donen vida a una línia que transporta anualment fins a 64 milions de passatgers -segons dades d’FGC el 2018-.

L’estació de Mira-sol es va posar en servei el 19 de març de 1948, tot i que el tren ja hi passava des de feia 30 anys. El nou baixador donava servei als veïns d’aquest barri de Sant Cugat. Originàriament disposava de dos edificis i una sola via, encara que ben aviat va passar a disposar també d’una via d’apartador. Els dos edificis, el de viatgers més gran i el de serveis més petit, formaven un conjunt amb l’andana central, coberta per una marquesina en tota la seva longitud i que de lluny recordava una nau, sobretot tenint en compte que l’estació es trobava aïllada enmig de camps de conreu. L’accés a l’estació es feia des d’un pas sota les vies, amb escales.

L'estació de Mira-sol ha canviat molt en els darrers vint anys
L’estació de Mira-sol ha canviat molt en els darrers vint anys | FGC

!--akiadsense-->

En els anys 90 del segle passat, la doble via entre Sant Cugat i Rubí i la necessitat de prolongar l’andana per als trens de quatre cotxes van suposar enderrocar l’edifici de serveis. L’any 2007 es creava un nou vestíbul i accés més ampli pel pas inferior creat entre les places Joan Borràs i Ausiàs March. El nou accés disposava d’un ascensor i una escala mecànica fins a l’andana, curiosament s’havia de creuar l’antic edifici de viatgers per arribar-hi.

L’entorn de l’estació de Mira-sol també ha anat canviant progressivament el seu paisatge. Originàriament eren camps i algunes cases d’estiueig situades a la banda sud de les vies, a l’històric barri. Des de l’any 1969, l’escola la Farga és també un element destacat de Mira-sol i hi té una relació important amb la línia de Ferrocarrils, ja que és un dels centres que utilitzen els trens escolars entre Mira-sol i Plaça Catalunya.

A finals dels anys 2000 el creixement del barri del turó de Can Mates va comportar la creació, just al costat l’estació d’FGC, la nova centralitat Mira-sol centre, que acull el mercat municipal, una biblioteca, un supermercat i diversos comerços i serveis. Mira-sol és una entitat de població i un districte de Sant Cugat del Vallès, situada a l’extrem oest del terme i es troba unida a Valldoreix pel sud.

L'estació de Mira-sol d'FGC
L’estació de Mira-sol d’FGC | FGC

!--akiadsense-->

Nou comentari