100 anys del Tren de Baix

L'Atlètic Terrassa de DHF perd la categoria | ATHC

Terrassa perd un representant a la DHF: L’Atlètic s’acomiada amb derrota

En el comiat de Cristina Salvatella, l'Egara goleja les de Can Salas

Plaça Catalunya, l’estació d’FGC on tot comença

Es va estrenar el 1863 com a origen i final del Tren de Sarrià i és la parada per on passen més viatgers de la línia que, des de fa cent anys, va fins a Terrassa

Provença, la parada que va néixer com a baixador i es va convertir en gran estació

L'estació situada a l'Eixample va fer el gran salt qualitatiu quan es va construir el corredor d'enllaç amb les línies L5 i L3 del metro

Gràcia, la pròxima gran connexió amb el Baix Llobregat

L'estació està en servei des del 1863 i es va soterrar l'any 1929 amb motiu de l'Exposició Internacional que va acollir Barcelona

Muntaner, l’estació que va arribar amb l’expansió urbanística

L’obertura del carrer fins a la plaça Bonanova va crear tanta demanda que l’empresa va decidir fer un nou abaixador

Sarrià, l’estació de tren dels estudiants

Universitaris i escolars pugen al tren per dirigir-se a l'Autònoma o a instituts de fora de Barcelona

Peu del Funicular, el rebedor de l’antic poble de Vallvidrera

L'estació d'FGC enllaça amb el funicular que puja a aquest nucli barceloní enfilat a la serra i orgullós de la seva independència

Baixador de Vallvidrera, l’entrada més sostenible a Collserola

L'estació es va estrenar el 1916, amb el perllongament del tren de Sarrià fins a Les Planes

Les Planes, el tren travessa Collserola i uneix Barcelona i Vallès

L’arribada del tren va tenir una gran importància perquè, per primera vegada, es connectaven els nuclis urbans del Vallès travessant directament Collserola

La Floresta, una urbanització nascuda al voltant d’un baixador

A pocs metres de l'estació de Ferrocarrils hi trobem el Casino, un edifici històric reclamat per als veïns com a centre cultural