Indignació a l’Ajuntament de Vacarisses per com a reaccionat la companyia distribuïdora Fecsa-Endesa a la pujada de tensió que va tenir lloc aquest dimarts, 9 de novembre, al municipi. Tot va començar quan des de bon matí, e-distribución estava realitzant tasques de reparació al nucli urbà de Vacarisses d’una avaria que estava provocant des de feia uns dies baixades de tensió. Com a conseqüència de les obres, es va produir una forta pujada de tensió de més de 300 volts.

Segons manifesta la tinent d’alcalde Olga Serra, la pujada va fer que prop de 40 usuaris patissin averies, provocant danys en electrodomèstics i aparells elèctrics d’algunes llars i comerços. A part, subratlla que “s’han realitzat talls de subministrament, sense cap tipus d’avís a l’ajuntament, i que per horari han afectat molt directament a comerços i negocis”. Des del govern subratllen que l’empresa no els va informar d’aquesta actuació ni dels possibles talls de llum que se’n podrien derivar.

“A tot això s’afegeix la dificultat de contactar amb algú que ens pugui donar explicacions. Esperem poder rebre alguna resposta com a ajuntament i per totes les persones afectades”, ha manifestat Serra. “Realment vergonyós”, s’ha queixat també oficialment l’alcalde Toni Masana. Des d’Endesa Clientes l’única resposta que els han dit és que “no ens ocupem de les avaries ni dels talls”, readreçant-los a posar-se en contacte amb Endesa Distribuïdora.

Per aquest motiu fan una crida a totes les persones que han patit desperfectes a causa de la pujada de tensió que facin arribar un correu electrònic a alcaldia@vacarisses.cat, indicant els danys soferts i les seves dades de contacte. D’aquesta manera, l’Ajuntament, també com a part afectada, emprendrà accions directament amb la companyia. Així mateix, des del govern han manifestat que els fets es posaran en coneixement del Síndic de Greuges perquè pugui emprendre les accions necessàries.

A més, recorden que és important que cada persona afectada posi una reclamació directament a FECSA-ENDESA, a través d’algun dels canals següents:

• Correu postal: Endesa, Sociedad Anónima. C/ Ribera del Loira, 60 – 28042 Madrid
• Correu electrònic: atencionalcliente@endesaonline.com
• Telèfon d’atenció al client: 800 76 09 09
• Àrea privada, si ets client https://bit.ly/3EZN3OA
• Twitter @EndesaClientes: de dilluns a divendres, de 9 a 21 h, i els dissabtes, de 9 a 14 h.

Nou comentari