
!--akiadsense-->
En l’últim trimestre de l’any, a l’equip de govern de l’Ajuntament d’Ullastrell, se li va ocórrer fer una inversió de 60.000€ en la urbanització de Ca Amat i La Vall, després que l’associació de veïns es passés anys reivindicant inversions.
Doncs bé, no se’ls ocórrer una altra cosa que fer un procés participatiu que l’organitzen persones externes a l’Ajuntament, les quals s’ocupen d’organitzar reunions veïnals i activitats, on el resultat final és un informe que lliuren a l’Ajuntament. Un informe que el Consistori no té cap obligació a executar-lo, com ha passat amb els processos participatius de remodelació del carrer Serra i de la zona esportiva municipal.
Doncs bé, aquest procés participatiu, té un valor d’entre 5.000 € i 6.000 €. Realment és necessari realitzar aquesta despesa? No seria preferible estalviar-se aquests diners i que el mateix equip de govern al costat de l’associació de veïns realitzés aquestes reunions i d’aquesta manera ser més àgils i tenir la informació de primera mà sense intermediaris?
A Ca Amat i La Vall, tenen la sort de tenir una Junta de veïns, la qual dedica moltes hores a fer i revindicar els drets dels veïns, persones que viuen el dia a dia els problemes d’aquesta urbanització i són coneixedors de l’opinió de la gran majoria dels residents.
Sembla que per a l’actual equip de Govern això no serveix per a res, al contrari, fa la sensació que els molesta i que el procés participatiu sembla ser un altre pas de l’Ajuntament per deixar en segon terme a aquesta associació. Tenim un equip de govern que cobra una mensualitat per exercir el seu treball, en part, delegat a la figura de l’assessora política, fent que la despesa sigui superior.
En definitiva, més diners per als polítics, pujar impostos, delegar la feina i fer el que jo vulgui, aquest sembla ser el camí triat per l’actual govern municipal.
Raúl Méndez García
Regidor de Junts per Catalunya Ullastrell