El Pla Operatiu Nocturn d’Estiu “Cuidem de Nit” ha tancat amb gairebé 4.700 actuacions policials fetes. El dispositiu organitzat específicament per al període del 19 de juny al 13 de setembre s’ha articulat a partir de quatre eixos estratègics associats a l’activitat nocturna a la ciutat, especialment punyents en el període estival. Són: seguretat ciutadana, convivència i presència preventiva; oci nocturn, prevenció de violències sexuals i itineraris segurs; seguretat viària i mobilitat segura; i, coordinació transversal.
Un cop finalitzat el període, l’Ajuntament de Terrassa ha fet balanç del Pla, i assenyala que s’han registrat 4.694 actuacions durant aquests tres mesos, de les quals 2.852, un 60,8%, han estat directament vinculades als objectes marcats en el document, mentre que la resta han estat serveis policials ordinaris.
Conductes incíviques i denúncies de trànsit
El gran gruix d’intervencions han estat en el primer àmbit, de seguretat ciutadana. En un comunicat, el govern indica que s’han fet 1.818 actuacions, de les quals 1.416 han estat relacionades amb conductes incíviques i alteracions de la convivència. Un total de 402 han respost a requeriments veïnals per molèsties derivades del soroll.
L’altre eix principal ha estat la seguretat viària, amb la mirada posada en reduir la sinistralitat, especialment en franges nocturnes. Durant l’estiu, s’han realitzat 106 controls preventius nocturns i 351 proves d’alcoholèmia. Malauradament, s’han comptabilitat 169 accidents de trànsit en horari de tarda-vespre-nit, cinc dels quals han estat qualificats de greus. Paral·lelament, la Policia Municipal ha tramitat 2.439 denúncies de trànsit, la majoria per excés de velocitat (2.247 denúncies, un 92,1%). La resta corresponen principalment a infraccions relacionades amb la senyalització, els estacionaments indeguts, les alcoholèmies i les conductes relacionades amb els vehicles de mobilitat personal (VMP).
Inspeccions a establiments i operatius policials conjunts
Pel que fa a l’eix de l’oci nocturn, des de l’Ajuntament de Terrassa manifesten que s’han fet 330 actuacions (un 11,6% del total computades dins del Pla Operatiu “Cuidem de Nit”), de les quals destaquen les 72 inspeccions a establiments públics. També les 35 intervencions derivades de requeriments per conflictes o alteracions de l’ordre públic.
I, per acabar, en l’eix de Coordinació transversal, s’ha registrat un total de 78 actuacions. D’aquestes, 67 corresponen a actuacions de coordinació amb altres serveis municipals i les 11 restants a dispositius desenvolupats conjuntament amb altres
cossos policials, com ara el Cos de Mossos d’Esquadra i el Cos Nacional de Policia.


