Cau un grup criminal amb plantacions de marihuana a Terrassa i Matadepera. Diversos detinguts i entrades a domicilis dels dos municipis del Vallès Occidental en un operatiu dut a terme per agents de la Policia Nacional adscrits a les Brigades Locals de Policia Judicial de les comissaries de Terrassa i Sant Adrià del Besòs.
Segons informa el Cos Nacional de Policia (CNP) en un comunicat, la banda es dedicava presumptament al cultiu i distribució de marihuana a la província de Barcelona. Ho feien gràcies a la possessió de diverses plantacions interiors (indoor) ubicades en les localitats de Terrassa, Matadepera i Montornès del Vallès.
Alt consum d’electricitat
La investigació va iniciar-se el passat mes de març, quan el CNP va rebre informació procedent del servei tècnic d’una companyia distribuïdora d’electricitat alertant que hi havia un immoble amb un elevat consum de llum i de connexió fraudulenta, la qual cosa podria deures a l’existència d’una plantació oculta a l’interior. Es tractava d’una casa unifamiliar ubicada a Matadepera.
Va començar així un operatiu que es va anomenar “Muntanya”, i que ha finalitzat aquest mes de juny amb la detenció de tres persones, presumptes responsables de les plantacions descobertes. I és que a més d’aquesta primera plantació a Matadepera, els agents policials també en van localitzar una segona que seria utilitzada amb la mateixa finalitat.
Amb els indicis policials es van demanar informes tècnics a la companyia subministradora, i va ser aleshores com van corroborar que hi havia consums anòmals i excessivament elevats d’energia, compatibles amb l’existència d’instal·lacions destinades al cultiu intensiu de cànnabis.
Tres detinguts i un quart investigat
Es va comprovar l’activitat il·líctiva i es van identificar els presumptes integrants de la banda, per la qual cosa es va demanar una autorització judicial per l’entrada i registre dels dos immobles utilitzats com a centres de cultiu, així com el domicili del principal investigat. Aquestes entrades i escorcolls van tenir lloc a mitjans del passat mes de juny, i com a resultat, els agents van localitzar les dues plantacions a l’interior, perfectament condicionades per a una producció continuada de marihuana.
En l’operatiu es van comissar un total de 235 plantes amb un pes de 40.944 grans, així com 3.034 grams de substància vegetal triturada i preparada per a la seva distribució i 495 euros en efectiu. Paral·lalelament, els agents van detenir tres persones i una quarta ha quedat investigada. Als implicats se’ls atribueixen els presumptes delictes contra la salut pública, defraudació de fluid elèctric i pertinença a grup criminal. Segons subratlla el CNP, la investigació “ha pogut determinar que l’activitat delictiva tenia com a principal motivació l’obtenció de beneficis econòmics”.



