MónTerrassa
Vuit víctimes mortals per accidents al Vallès Occidental des d’inici d’any
  • CA

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha informat que fins al 31 d’octubre d’aquest 2022, un total de 131 persones han mort en 119 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Pel que fa al nombre de víctimes mortals, es registra una reducció del 16,6% respecte al 2019. A la nostra comarca, el Vallès Occidental, vuit persones han perdut la vida des d’inici d’any.

D’altra banda, el conjunt de persones mortes o ferides greus aquest 2022 a les carreteres catalanes han estat 716, un 13,1% menys que el 2019, quan n’hi van haver 824. El nombre d’accidents mortals o greus també s’ha reduït un 15,9% en comparativa amb el 2019 (de 687 a 578).

Quant a les 131 víctimes mortals per demarcacions, 52 s’han produït a Barcelona; 35 a Tarragona; 31 a Girona, i 13 a Lleida. A la demarcació de Barcelona es manté un augment respecte a l’any passat (46), però ha baixat en comparació amb el 2019 (64). La comarca del Vallès Occidental és la tercera que ha registrat més víctimes mortals, amb 8, per darrer del Baix Llobregat, amb 12, i del Vallès Oriental, amb 9.

Aquest mes s’han registrat tretze víctimes mortals menys que l’octubre de 2021

Durant el mes d’octubre d’aquest 2022 han mort 8 persones a la xarxa viària interurbana, 13 menys que el mateix mes del 2019 (20), any de referència abans de la pandèmia. Convé destacar que aquests mesos de setembre i octubre han estat els mesos menys mortífers de l’any a les carreteres catalanes, després del març, que va registrar 7 persones mortes.

Fins al 31 d’octubre, el 79% de les víctimes mortals registrades són homes (104) i el 21% són dones (27). D’entre els 104 homes morts en accident de trànsit, 88 eren conductors, 3 passatgers i 12 eren vianants. Pel que fa a les dones, 13 eren conductores, 10 eren passatgeres i 4 eren vianants.

El 2021 es detecta una reducció de la sinistralitat per les restriccions de la Covid-19

Cal tenir en compte que el primer trimestre de 2021 es va registrar una reducció de la sinistralitat, en un context de disminució general de la mobilitat a causa de les restriccions establertes per frenar la transmissió de la COVID-19. Per aquest motiu, es compara alhora amb el mateix període de 2019, quan no hi havia restriccions de trànsit per la pandèmia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa