MónTerrassa
Usuaris i veïns del CAP Terrassa Nord truquen a la porta de Salut
  • CA

La plataforma que uneix usuaris i veïns del CAP Terrassa Nord ha decidit fer un pas més i trucar a la porta directa del conseller de Salut, Josep Maria Argimon. Les Associacions Veïnals del Districte 6 de Terrassa, la FAVT (Federació d’Associacions Veïnals de Terrassa), la Plataforma de Sanitat (Marea blanca), i el Personal sanitari del CAP Nord han enviat una missiva al departament per tal que els donin cita per una reunió urgent per parlar de la situació que es pateix al centre gestionat pel Consorci Sanitari de Terrassa. Aquest dimecres, representants de les entitats afectades van fer un acte a les portes del mateix CAP per visibilitzar les seves demandes i preocupacions.

“El CAP Nord ja fa anys que està col·lapsat però amb la pandèmia encara s’ha accentuat. Ens preocupa que la llista d’espera per veure el teu metge de capçalera sigui de prop d’un mes”, ha manifestat Pepe Sánchez, president de la FAVT. I és que recorden que en el moment en què aquest equipament es va crear atenia 26 mil persones. Ara, ja en són més de 42 mil. L’edifici ha quedat petit i el personal, curt. Exposen que el CAP no es pot ampliar pel tipus d’estructura que té l’edifici, que no permet fer més plantes i per això, consideren, que la solució passa per fer més CAP a Terrassa. De fet, afirmen que “a Terrassa hi ha una necessitat de tenir dos Centres d’Atenció Primària més, a part del que s’obrirà pròximament a Can Roca. I a més, necessitem un CUAP mínim, si volem descongestionar i atendre correctament als usuaris”. I és que a més del CAP Terrassa Nord, les queixes pels problemes per ser atès per metges i especialistes també s’estan deixant sentir al CAP Rambla i al CAP Sud. Conscients que la construcció d’un nou CAP és lenta, proposen que mentrestant es tornin a posar els mòduls que s’havien col·locat durant la pandèmia, “serien dos o tres espais que guanyaríem”, diuen.

Usuaris i veïns del CAP Nord han reclamat a Salut que els rebi | Javier Díaz

Ajuntament i CATSalut

Sánchez ha reclamant en nom de totes les entitats que “demanem que des del govern municipal se’ns informi de les reunions que està tenint amb el CATSalut sobre la situació a Terrassa i les possibles conclusions a què han arribat”. Tanmateix, la seva prioritat és ser rebuts pel mateix conseller Argimon ja que la “situació és molt greu i necessitem respostes. Volem que ens expliqui en persona què volen fer a Terrassa, perquè hi ha una mancança de servei sanitari pitjor que a la resta de Catalunya. Sabem que a tot arreu està malament, però a Terrassa és de les pitjors ciutats de Catalunya”, han recalcat. Donen un temps de marge de 15 dies, aproximadament, per rebre contestació. Si no és així, no descarten mobilitzacions.

Usuaris i veïns del CAP Nord han reclamat a Salut que els rebi | Javier Díaz

Xifres sospitoses

L’acte també ha comptat amb representants del Consell d’Entitats del Districte 6 i amb membres de la plataforma Marea Blanca. Maite Bayés, de l’entitat per una salut pública, ha mostrat la seva indignació per les dades que s’estàn donant des de CatSalut pel que fa al temps d’espera, ja que consideren que s’ha produït amb poc temps una reducció “molt sospitosa i sense haver pres cap mesura de reforç al respecte; el que ens fa pensar que o bé els pacients s’han mort esperant o ens estan enganyant”. La plataforma es mostra preocupada per aquesta actitud ja que “no reflecteix el patiment de moltes persones que no els donen hora per ser visitats pels metges i especialistes”. D’altra banda, s’ha destacat la importància “d’unificar lluites amb els treballadors i personal de la salut, també donant suport a les seves reivindicacions per unes condicions laborals dignes”. Finalment, pel que fa al nou CAP Can Roca, s’ha recordat que “no n’hi ha prou en fer un equipament si no s’incrementen els recursos de personal i material”.

Usuaris i veïns del CAP Nord han reclamat a Salut que els rebi | Javier Díaz

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa