MónTerrassa
Torre-sana se sent “abandonada”: els veïns volen una “intervenció urgent”

L’Associació de Veïns de Torre-sana ha fet un crit d’alerta davant l’increment del vandalisme i incivisme que els carrers del barri estan patint. L’entitat ha emès un comunicat contundent i dirigit al govern municipal en què deixen clar que s’han cansat d’esperar, i que estan farts “de l’abandonament institucional. Diem prou”.

L’escrit és dur i sense floritures. Acusen l’Ajuntament de Terrassa d’una “inacció prolongada, falta de planificació i absència de resposta efectiva davant del deteriorament progressiu del barri”. En aquest sentit, subratllen que les problemàtiques s’han anat acumulant, i consideren que ja no es pot “mirar cap a un altre costat”. Per això, han optat per alçar la veu i traslladar una llista d’exigències a l’Ajuntament. Perquè, diuen, “el que passa a Torre-sana ja no és puntual ni aïllat: és a diari, constant i insostenible”.

Tot i que els veïns manifesten que són participatius i col·laboren amb tot el que poden, consideren que ja no poden continuar “suplint gratuïtament les responsabilitats que li són pròpies a l’administració”. I lamenten que amb aquest temps, en el qual han anat picant a la porta per denunciar les diferents problemàtiques han obtingut a canvi “zero reunions, zero respostes i zero solucions”.

L’AV denuncia falta de manteniment dels espais públics i deixadesa per part de l’administració local | AV Torre-sana

Neteja, seguretat i manteniment urbà

I de què es queixa l’entitat veïnal? La llista és extensa, però es pot resumir en sis grans punts. El primer, és la presència de vehicles que, de forma recorrent, són vandalitzats. I això volen dir trencament de vidres, intents de robatori o pintades. En segon lloc, hi ha els parcs i les places degradats per l’incivisme, a base de botellots, brutícia o mobiliari urbà malmès.

També es mostren preocupats pels solars que han estat ocupats irregularment i que estan sent utilitzats amb finalitats de dubtosa legalitat, “com ara tallers clandestins, sense control ni garanties”. En termes de seguretat, també posen l’ull en l’increment d’ocupacions conflictes que “generen problemes de convivència”. I, en sisè i darrer lloc, denuncien el “dèficit crònic en la neteja, manteniment urbà i control de l’espai públic”.

Restes d’un botellot en un dels parcs del barri | Av Torre-sana

Un cop explicades quines són les mancances, l’entitat veïnal passa a l’acció i posa sobre la taula les mesures i actuacions que consideren que el govern municipal ha d’emprendre per solucionar-les. D’entrada, demanen una “intervenció immediata, coordinada i transparent”, la qual passi per una major presència de la policia al barri, que actuï també de manera preventiva i efectiva, i que serveixi per controlar les ocupacions irregulars i les activitats il·lícites.

L’AV reclama un Pla integral de neteja i manteniment urbà, que faciliti la recuperació de l’espai públic i les zones verdes. I, a més, consideren que caldria incrementar el nombre d’equipaments municipals que donen servei a la ciutadania, d’acord amb l’augment de població que ha registrat el barri. Per tot plegat, demanen una reunió urgent amb els responsables municipals i amb els cossos de seguretat per coordinar aquestes mesures i anar de la mà en les respostes.

L’AV reclama manteniment de la via pública i voreres accessibles | AV Torre-sana

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa