Terrassa és una de les ciutats més grans de la província d’Almeria. Evidentment és un joc de paraules. “La Casa de Almeria a Barcelona és la més antiga Associació de migrants de Catalunya. Terrassa, amb més de 20.000 (de 200.000 habitants aproximadament), és el municipi d’Espanya on més nascuts almeriencs viuen més enllà de les fronteres de la regió”. Són paraules que ha escrit José Luis Herrera Cuadrado, un dels alcaldables a la ciutat andalusa en les eleccions del diumenge 28 de maig de 2023.

Si acceptem la xifra de 20.000 persones residents a Terrassa relacionades amb Almeria, i ens n’anem a la llista de municipis (un total de 103), la capital del Vallès Occidental se situaria en sisé lloc pel que fa a població, només per sota de la capital de província, amb 197.000; Roquetas de Mar (95.000); El Ejido (85.000); Níjar (30.0009; Vícar (25.000), i Adra (també 25.000).
Pobles molt coneguts a Terrassa
Continuant amb la llista de municipis, una repassada ens permet veure noms perfectament reconeixibles per molts terrassencs: Fiñana, Abrucena, Canjàyar, Bacares. Pobles d’origen de molts terrassencs i terrassenques, i amb entitats actives que treballen per no perdre els orígens.
De Terrassa a Almeria capital hi ha 800 quilòmetres gairebé rodons per carretera. Però la gent que va arribar a la cerca de feina no ho va fer per aquest mitjà. Les onades migratòries arribaven en tren a l’Estació del Nord.
Terrassa va passar el segle XX de 16.000 a 180.000 habitants. El 1910, només 23 procedien d’Andalusia i Múrcia. Però el 1965, 39.622 eren originaris d’aquestes dues regions. El pare de Xavi Hernández, actual entrenador del Barça, va néixer a Abla el 1947.
La “Casa de #Almería” en Barcelona es la más antigua Asociacion de “migrantes” de #Cataluña.#Terrassa, con más de 20.000 (de 200.000 habitantes aprox.), es el municipio de España donde más nacidos almerienses viven más allá de las fronteras de la #RegiondeAlmeria 🏴
— Jose Luis Herrera Cuadrado (@joseluishc3) March 23, 2023
Etc, etc. 😉 https://t.co/2SlUkBHifP
Tengo la teoría de que absolutamente todos los catalanes tienen raíces almerienses. ¿No me creéis?
— Almería’s Facts (@AlmeriaFacts) March 23, 2023
DENTRO HILO 🧵 pic.twitter.com/1ZFPacDPqN