MónTerrassa
Tallers gratuïts per a majors de 60 anys sobre estafes i fake news
  • Terrassa–
  • Sabadell–
  • Sant Cugat del Vallès–
  • Rubí–
  • Olesa de Montserrat–

Tallers gratuïts per a majors de 60 anys sobre estafes i fake news. Aquest divendres, dia 9 d’octubre, a les cinc de la tarda, la sala d’actes del Casal Anna Murià de Terrassa acollirà una xerrada al voltant de la desinformació. Impartida per Evaristo González, professor universitari jubilat i periodista, compta amb el suport de Verificat, la primera entitat sense ànim de lucre de Catalunya en fact-checking (verificació de fets), i de la Federació de Sindicats de Periodistes.

Aquests tallers es fan de forma gratuïta, el formador no cobra res de cap entitat i es busca una connexió directe amb els seus participants, ja que es promou un format obert i participatiu, on s’afavoreix el diàleg i aprendre entre tothom de forma horitzontal. La durada de cada taller és entre una hora i mitja i dues hores màxim.

Exemples actuals i pròxims als participants

En cada taller, sempre que hagi temps, s’aporten exemples actualitzats de notícies, es donen claus per entendre el món informatiu d’avui, el valor de l’atenció, les emocions i la comunicació que afavoreixen les xarxes socials, les emocions, l’atenció, els algoritmes i la Intel·ligència Artificial. S’aporten estratègies sobre com verificar informació. També es mencionen les relacions generades per les tecnologies intergeneracionals, entre avis, fills, nets.

Aquesta proposta forma part de SUM (Seniors United Against Minisformation) i és una iniciativa d’àmbit europeu destinada a capacitar gent gran d’Europa (persones de més de 60 anys) per desenvolupar una comprensió segura i crítica de la informació en l’era digital, que s’ha caracteritzat per ser una era de desinformació.

A Terrassa, està prevista una nova conferència-taller el dia 16 d’octubre, a les nou del matí al Centre de Formació d’Adults Ramon Llull.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa