Des d’aquesta setmana, les persones sordes disposen de l’opció de contactar directament al 061 Salut Respon mitjançant un servei de videotrucada atès per intèrprets en llengua de signes. Aquesta nova funcionalitat, disponible a través de la nova versió de l’APP del 061, ofereix una millor accessibilitat al sistema de salut a un col·lectiu de prop de 35.000 persones sordes a Catalunya.

Es tracta d’un servei pioner a l’Estat espanyol en línia amb l’objectiu d’assolir una major equitat del Sistema de Públic de Salut. “Des del 061 Salut Respon hem estat treballant intensament en aquest projecte per tal de poder trencar barreres i fer que el nostre servei al ciutadà sigui accessible també per al col·lectiu de persones sordes”, ha explicat Núria Torres, cap del 061 Salut Respon, durant la presentació de la nova versió de l’APP. A més a més d’aquesta funcionalitat, la nova versió de l’APP 061 Salut Respon incorpora altres novetats amb l’objectiu d’oferir un ventall més ampli més ampli d’opcions al ciutadà a l’hora de consultar informació, com són la inclusió d’un xatbot i d’un apartat de Preguntes Freqüents (FAQS) sobre la Covid-19 i altres qüestions sanitàries.

El 061 Salut Respon és un servei multicanal que dóna resposta als ciutadans tant davant d’una emergència sanitària com davant de consultes sanitàries no urgents o relacionades amb tràmits administratius relacionats amb el sistema sanitari. Actualment, el 061 rep entre 12.000 i 15.000 consultes diàries de ciutadans a través de diferents canals, majoritàriament trucades telefòniques, però també mitjançant el xat de l’APP o el correu electrònic. El nombre de consultes s’ha vist incrementat de manera exponencial durant l’últim any sobretot pel que fa a la demanda d’informació relacionada amb la Covid-19 i l’augment de tràmits administratius que actualment es realitzen de manera no presencial per tal d’evitar cues i descongestionar els Centres d’Atenció Primària en temps de pandèmia.

Com funciona la videotrucada en llengua de signes?

Els intèrprets en llengua de signes estan capacitats donar resposta directament a totes les consultes urgents, activant els recursos necessaris, i a les d’àmbit administratiu, com les relacionades amb lamevasalut.cat o la targeta sanitària. Si es tracta de consultes de salut, l’intèrpret de llengua de signes es connecta amb un professional sanitari i li trasllada la petició, fent de transmissor d’informació entre metge i pacient.

La nova funcionalitat de videotrucada per a persones sordes s’activa a través de la configuració de l’APP seleccionant l’opció Llengua de signes. En la mateixa pantalla, es pot seleccionar l’idioma de signes en què es vol ser atès, escollint entre el català i el castellà. També caldrà omplir les dades personals i el Codi CIP, un tràmit necessari per tal que en el moment de la videotrucada, el personal sanitari tingui accés a la Història Clínica Compartida del pacient. Una vegada finalitzada la consulta, aquestes dades queden esborrades automàticament del registre de trucades garantint, així, la confidencialitat del pacient.

La nova versió de l’APP funciona perfectament amb el navegador Chrome en la majoria de mòbils. En el cas de no ser així, serà necessari instal·lar, a més a més, l’APP Lifesize per a una millor experiència d’usuari.

La nova versió de l’APP 061 Salut Respon es pot descarregar a IOS i Android.

Nou comentari