MónTerrassa
Sant Quirze reclama a Terrassa que reobri el Parc de La Depuradora
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Sant Cugat del Vallès
  • Rubí
  • Olesa de Montserrat

L’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès va celebrar el passat dijous, dia 30 de juliol, el Ple ordinari del mes amb diversos punts a l’ordre del dia. Entre les mocions presentades n’hi havia una que afecta directament a Terrassa: la proposta de resolució per a la reobertura del Parc de la Depuradora de Les Fonts “com a parc urbà de proximitat”. La moció va ser presentada per al grup municipal del PSC-CP i va ser aprovada per unanimitat.

Els socialistes han aconseguit tirar endavant una proposta en què es demana a les dues administracions competents, és a dir, a l’Ajuntament de Terrassa i al Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya, que “reconsiderin la situació i la reobertura del Parc de la Depuradora de Les Fonts”. El motiu d’aquesta petició és que des de fa ja mesos que aquesta zona verda resta tancada a les persones, a causa de les restriccions derivades de la Pesta Porcina Africana.

Les mesures impliquen el tancament de parcs que es troben situats fora del nucli urbà. Tanmateix, Sant Quirze del Vallès considera que aquest Parc es troba “dins del nucli. Es va crear precisament com una zona verda de separació entre la depuradora i els habitatges. Si aquest entorn era urbà per ubicar-hi la depuradora, també ho ha de ser per al parc que es va concebre per separar-la del nucli residencial”, han manifestat des del PSC.

Un parc que es troba “dins del nucli urbà”

El regidor socialista Paco Marín ha explicat que “Les Fonts és un únic nucli urbà, encara que administrativament estigui dividit entre Terrassa i Sant Quirze. Un límit municipal no pot convertir en “fora del nucli” un parc que està pegat a les cases”, i ha afegit que “per la seva ubicació, els principals afectats som els veïns i veïnes del costat de Sant Quirze, que tenim el parc literalment enganxat als habitatges. No limita amb cap massa forestal oberta: està tancat perimetralment i envoltat de cases, carreteres, vies de tren, infraestructures i el propi polígon de la depuradora”.

No només reclamen la seva reobertura per aquest motiu, i és que el tancament és inútil. “Encara hi ha una contradicció més evident: la porta està tancada i un cartell prohibeix el pas a les persones, però fa mesos que la tanca perimetral està trencada i permetria l’entrada i sortida dels senglars que, suposadament, es volen contenir. Per tant, el tancament no existeix realment des de fa mesos, amb la tanca nord sempre trencada. I tot i així, els senglars no hi travessen. Sembla, per tant, que el tancament nord no és necessari”.

Per aquest motiu, el PSC ha aconseguit el suport de la resta de partits al Consistori de Sant Quirze i ha iniciat els tràmits pertinents per reclamar “criteri, coherència i una solució que permeti reparar i reobrir el parc amb totes les garanties”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa