MónTerrassa
Rodalies es veu afectada aquest cap de setmana i el vinent per les obres a Sants
  • CA

La circulació dels trens de Rodalies es veu afectada aquest cap de setmana i el vinent per talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia, a causa de les obres de reconfiguració de les vies a l’estació de Sants. Els títols de transport de Rodalies seran vàlids mentre durin les afectacions per fer transbords a les estacions de Metro de Barcelona, informa Renfe. Per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, Adif ha programat un tall al túnel de Plaça Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre al de Passeig de Gràcia, el del 29 d’agost. Aquest cap de setmana es veu modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12, mentre que el cap de setmana del 29 d’agost patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17. Durant aquest primer cap de setmana, els trens de la R1 iniciaran i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Plaça Catalunya; la R2 Sud ho fa a la de Sants, i la R3 limita el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona). Els dies 22 i 23 d’agost també es modifica el recorregut de les línies R4 i R12, que són desviades pel túnel de Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó, i no paren a les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.

D’altra banda, al cap de setmana del 29 d’agost la línia de Rodalies R2 Sud començarà i acabarà a Sants, i la R2 Nord circularà parant a Plaça Catalunya, sense tenir parada a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l’estació d’El Clot-Aragó. Els dies 29 i 30 d’agost la R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà; els trens regionals de la R11 tindran com origen i final l’estació de Barcelona Estació de França, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar a les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

L’estació de Sants s’està remodelant per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació, amb l’objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cadascun dels dos túnels d’accés, segons va explicar Adif. Aquest projecte, conegut com 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació al nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros. La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix en donar de baixa la via 9 de l’estació, a la capçalera nord, i instal·lar un topall. Així mateix, a la capçalera nord, s’eliminen 13 desviaments ferroviaris, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es construixen 17 nous desviaments, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració. El gruix de la primera fase dels treballs es concentrarà en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviaments, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat. Una vegada finalitzades aquestes obres i realitzades les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant al costat del túnel de Plaça de Catalunya com en al de Passeig de Gràcia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa