La circulació dels trens de Rodalies es veu afectada aquest cap de setmana i el vinent per talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia, a causa de les obres de reconfiguració de les vies a l’estació de Sants. Els títols de transport de Rodalies seran vàlids mentre durin les afectacions per fer transbords a les estacions de Metro de Barcelona, informa Renfe. Per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, Adif ha programat un tall al túnel de Plaça Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre al de Passeig de Gràcia, el del 29 d’agost. Aquest cap de setmana es veu modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12, mentre que el cap de setmana del 29 d’agost patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17. Durant aquest primer cap de setmana, els trens de la R1 iniciaran i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Plaça Catalunya; la R2 Sud ho fa a la de Sants, i la R3 limita el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona). Els dies 22 i 23 d’agost també es modifica el recorregut de les línies R4 i R12, que són desviades pel túnel de Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó, i no paren a les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.

D’altra banda, al cap de setmana del 29 d’agost la línia de Rodalies R2 Sud començarà i acabarà a Sants, i la R2 Nord circularà parant a Plaça Catalunya, sense tenir parada a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l’estació d’El Clot-Aragó. Els dies 29 i 30 d’agost la R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà; els trens regionals de la R11 tindran com origen i final l’estació de Barcelona Estació de França, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar a les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

L’estació de Sants s’està remodelant per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació, amb l’objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cadascun dels dos túnels d’accés, segons va explicar Adif. Aquest projecte, conegut com 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació al nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros. La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix en donar de baixa la via 9 de l’estació, a la capçalera nord, i instal·lar un topall. Així mateix, a la capçalera nord, s’eliminen 13 desviaments ferroviaris, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es construixen 17 nous desviaments, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració. El gruix de la primera fase dels treballs es concentrarà en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviaments, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat. Una vegada finalitzades aquestes obres i realitzades les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant al costat del túnel de Plaça de Catalunya com en al de Passeig de Gràcia.

Nou comentari