Un restaurant d’una cadena de menjar ràpid de Terrassa ha demanat a un client que “aprengui a parlar espanyol” després que aquest denunciés no poder escollir ser atès en català a l’hora de fer una comanda. Així ho ha denunciat un usuari que ha anat a comprar en un establiment ubicat al centre comercial de l’avinguda del Vallès, i en fer la comanda, no hi havia l’opció de la llengua catalana. El client va escriure una queixa al local a través d’Internet, al que el propietari va respondre que no tenia l’obligació de tenir l’opció de ‘català’ i que aprengués a parlar en castellà.
Es tracta d’un local de cadena de menjar ràpid ubicat al carrer d’Extremadura, al centre comercial de l’avinguda del Vallès. La queixa ha vingut de l’usuari Ramón Escudé, qui el passat cap de setmana va visitar l’establiment per comprar pollastre. Escudé es va endur una sorpresa quan no veure que el kiosk per fer comanda de menjar no donava opció a canviar d’idioma a català, i va expressar la seva queixa al local a través de les ressenyes de Google.
La resposta del propietari: “Aprengui a parlar espanyol”
“El kiosk per fer comanda de menjar no dóna opció a canviar idioma a català”, va comunicar el client. En veure aquest comentari, el propietari de l’establiment va respondre: “No tenemos la obligación de tener el catalán, puede usted a aprender a hablar Español“. L’usuari va publicar aquesta resposta a les seves xarxes socials expressant que la seva ressenya no els hi havia agradat gaire, i no va quedar exempta de reaccions. Minuts més tard, les ressenyes de Google de l’establiment es van omplir de comentaris denunciant que discriminaven el català.
Un “error tecnològic”
Algunes hores més tard, la resposta del propietari havia desaparegut i l’usuari va rebre una segona resposta al seu comentari. “Moltes gràcies per informar-nos del que ha succeït. Ha estat un error tecnològic, ja que el menú de l’opció en català s’ofereix a tots els nostres restaurant de Catalunya. Hem procedit a solucionar-ho immediatament, i ja es poden utilitzar el quioscos amb normalitat. De nou, gràcies i salutacions”.