MónTerrassa
El PSC veu en Ballart la Terrassa predemocràtica i grisa dels anys 70
  • CA

El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) de Terrassa va fort i prem l’accelerador a poc més d’un any de les eleccions , i no dubta a veure una Terrassa més propera als anys 70 i a la predemocràcia que a la del 2022 i el segle XXI. El portaveu del grup municipal socialista, Marc Armengol, ho té molt clar i ho va deixar anar en la presentació dels temes que es portemn al ple de febrer. Afirma que “la ciutat està patint una involució que l’apropa més a la Terrassa predemocràtica i grisa dels anys 70, que a la revolució verda promesa pel govern de Ballart i Esquerra Republicana.”

Els socialistes disparen amb una escopeta de repetició i reparteixen a tort i a dret, parlant d’incompetència, fugides endavant, manca de projecte polític, inexistència de coherència, imposicions. I un llarg llistat de retrets a l’equip de govern d’ERC i Tot per Terrassa.

Punta de l’iceberg

“La moratòria perquè les motocicletes puguin aparcar sobre les voreres fins l’any 2024 que l’equip de govern de Ballart i ERC aprovarà al proper Ple de febrer és la punta de l’iceberg de la incompetència en la gestió de la mobilitat a la ciutat de Terrassa. Aquesta decisió és la última d’un seguit de fugides endavant de l’equip de govern que denoten manca de lideratge i de rumb clar, posposant totes les decisions impopulars al proper mandat. Només començar aquest mandat ja es va evidenciar la falta d’un projecte polític coherent en defensar la construcció d’un macro-aparcament entre el Portal de Sant Roc i la Plaça Vella alhora que s’anunciava la campanya, sense escatimar recursos propagandístics, de la suposada revolució verda.”

Concessió del transport públic d’autobusos

“Tot seguit, va ser la pròrroga de la concessió del transport públic d’autobusos, i ja en van tres en aquest mandat, després que Tot per Terrassa i ERC prometessin, durant la passada campanya electoral, que municipalitzarien el servei. Sembla ser, que aquesta enèsima municipalització anunciada tampoc podrà fer-se realitat. Aquest fet comporta la paralització de les millores previstes en el servei i l’ampliació de les línies de la xarxa actual sorgides d’un procés participatiu realitzat al mandat anterior. Després, el govern també ha hagut de corregir els límits en, diverses ocasions, de la Zona de Baixes Emissions i posposar fins a nova ordre la seva entrada en funcionament pels retards en la entrega de l’etiquetatge i el desgavell denunciat pels veïns i veïnes dels diferents carrers afectats. El mes passat, davant la imminent caducitat del Pla de Mobilitat Urbana 2016- 2021, l’equip de govern del Sr. Ballart va haver d’aprovar de pressa i corrents una pròrroga de tres anys, fins el 2024, sense presentar cap idea prèvia ni línia de treball envers el futur de la mobilitat a la ciutat.”

El problema del trànsit


Els socialistes han indicat que veïns i veïnes de Can Boada i altres barris “han denunciat la imposició de circulacions viàries impossibles degudes a la manca de previsió en la compra de camions de càrrega lateral esquerra per a la implantació del sistema de recollida de residus”. El PSC recorda que ha preguntat en diverses ocasions què pensa fer l’equip de govern, “sense obtenir- ne una resposta clara”, rebla rmengol.

“La manca d’ambició política també s’ha vist reflectida en la presentació del recent aprovat Pla Estratègic del Vehicle Elèctric que només preveu un punt de recàrrega ràpida per a tota la ciutat de 225.000 habitants. Així és impossible promoure i impulsar la mobilitat sostenible a la nostra ciutat. El mateix ha passat amb la fallida presentació del projecte de “transformació del Passeig del compte d’Ègara” que finalment va resultar ser un simple canvi de paviment del vial nord. En resposta a la manca de sensibilitat del govern, elPSC va presentar una proposta al ple de gener perquè s’encarregui un projecte integral, respectuós amb la història del Passeig, i que incorpori un procés participatiu obert a la ciutadania”.

Carrers d’Arquimedes i de Galileu

Sobre els carrers d’Arquimedes i de el PSC parla Galileu “d’incapacitat del govern de controlar l’increment de trànsit rodat derivat de les restriccions al Centre. Cal recordar que el Pla de Mobilitat 2016-2021 ja preveia la instal·lació de càmeres de control de trànsit, pressupostades en 80.000 euros durant l’anterior mandat. És per tot això que els socialistes porten dos acords de junta de portaveus relacionades amb la mobilitat. El PSC vol redreçar les indecisions de l’equip de govern exigint la compra dels camions de càrrega lateral per a la recollida de residus tal com es va comprometre l’alcalde Jordi Ballart i esperant que no sigui una més de les tantes promeses incomplertes per l’actual govern. Així, també demanen solucionar els problemes d’accessibilitat que pateixen al carrer Tarragona al barri de Can Tusell, on les ambulàncies dels serveis sanitaris o un camió de bombers no hi poden accedir; ja l’any 2018 el govern socialista va deixar el projecte redactat a punt per executar-lo.”

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa