El Procés Constituent de Terrassa es dissol. Així s’ha anunciat aquest migdia durant la presentació de la campanya ‘Volem un carrer en memòria a l’Arcadi Oliveres‘ impulsada per la plataforma, que ha expressat que aquesta serà la seva última iniciativa a nivell local. “No tenim prou múscul“, expressen els seus membres, i “donarem tota la nostra força al Consell d’Entitats d’Acció Ciutadana de Terrassa”, qui agafarà el seu relleu.
“L’estratègia del Procés Constituent està més enfocada a caràcter general a Catalunya”, i en aquest sentit, recorden que tot i que es dissolguin a nivell local, continuaran a nivell general. El projecte, impulsat per Arcadi Oliveres i Teresa Forcades a nivell català, es va presentar a Terrassa l’any 2013 i va comptar amb una gran participació a les seves assembles. Ara, deu anys després, posen fin a la delegació local.
L’última iniciativa del Procés Constituent de Terrassa
L’última iniciativa que es durà a terme des del Procés Constituent de Terrassa és la campanya ‘Volem un carrer en memòria a l’Arcadi Oliveres‘, que lluita perquè la ciutat tingui un carrer o una plaça amb el seu nom, i que ja compta amb unes 600 persones adherides. L’advocat i defensor dels Drets Humans a Terrassa, Joan Tamayo, ha fet la lectura pública del manifest aquest matí davant de l’Ajuntament.
“Els terrassencs i terrassenques li devem un petit gest, de gratitud, d’agraïment i fins i tot de justícia, per tenir-lo així present per sempre més, formant part de l’arquitectura i teixit de la nostra ciutat”, ha reblat l’advocat. I no un carrer qualsevol, sinó que demanen que es canviï per un en concret, el carrer del General Milans del Bosch.

Substituir el carrer General Milans del Bosch per ‘carrer d’Arcadi Oliveres’
Apunten que aquest carrer “a l’Arcadi li seria del seu grat, tant pel lloc -una entrada oberta i humil a la ciutat- com l’entorn -ple d’oliveres- i sobre tot pel seu sentit de justícia i pau, fent tombar un carrer a la memòria al cap d’una nissaga de generals militars que han esdevingut en colpistes, feixistes i anticatalanistes”. “Volem records d’un passat escabrós i fosc o volem un record a un home de pau i de bé?“, pregunten en el manifest.
Demanen públicament que la demanda sigui recolzada pels veïns i veïnes de Terrassa i per entitats i associacions, així com executada per l’Ajuntament de Terrassa. La iniciativa ja compta amb 600 adhesions. Qualsevol persona pot adherir-se a la petició a través d’aquest enllaç.