MónTerrassa
Els polígons de Terrassa denuncien botellots, “quedades” i curses de cotxes
  • CA

L’Agrupació de polígons de Terrassa lamenta l’accident mortal d’aquest diumenge a la nit al carrer de Venus. El sinistre va acabar amb una persona morta i un mínim de tres ferides i ateses pels serveirs mèdics, més les que es creu que van marxar sense rebre atenció. L’entitat denuncia que els fets tornen “a posar de manifest, lamentablement, una problemàtica als polígons industrials de les ciutats que s’ha vist agreujada per la pandèmia, i que són les trobades, els “botellots” o les curses de vehicles”. Jordi Vilar, president de l’entitart: “Les administracions i els cossos de seguretat en tenen constància”. Diu que, generalment joves organitzen botellots cada cap de setmana. “…genera problemes de salubritat, manca de neteja i de seguretat vial per a les persones que estan treballant. “Aquestes trobades conviuen amb l’activitat econòmica que es desenvolupa als polígons, molts amb producció contínua. Quan les persones surten o entren al seu torn de treball es veuen perjudicats per aquests conflictes a la via pública que pot posar en perill la seva seguretat”.

La mort d’una persona al polígon del Polígon Colón II i cinc ferides per atropellament en una “quedada” de cotxes tunejats

“Creiem que aquestes trobades, en certa manera, posen de relleu una manca de polítiques socials, d’espais o marcs relacionals dirigits al jovent, de més complicitat de les famílies o els entorns educatius i que caldria plantejar amb més intensitat en el marc del debat social” exposa Jordi Vilar, qui afegeix públicament que “en nom de les associacions de polígons que conformem l’Agrupació expressem el nostre més sentit condol a les famílies de les víctimes”.

D’altra banda, l’Agrupació de polígons rebla ha tractat reiteradament amb l’Ajuntament de Terrassa i els cossos de seguretat, tant a la Policia Municipal com als Mossos d’Esquadra, els problemes de salubritat, d’acumulació de brutícia i de perill a les vies públiques dels polígons com a conseqüència d’aquestes trobades dels caps de setmana. “Darrerament, des de l’Agrupació hem anat establint noves vies de comunicació i diàleg per tal d’anar trobant solucions compartides a problemàtiques comunes. Ja ho vam compartir durant la visita del conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, el passat mes de maig a la seu de la Cecot. En aquell moment vam justificar el fet d’incrementar la col·locació de càmeres de vigilància als polígons industrials i en una cooperació molt més propera entre la seguretat privada i els cossos de seguretat. Per posar un exemple, si coordinem l’enfoc de les càmeres privades que tenim a les empreses amb els cossos de seguretat és molt probable que optimitzem millor els recursos en benefici de tothom”.

L’Agrupació insisteix que, malgrat s’està intensificant la col·laboració entre policia municipal i mossos, a polígons hi ha la percepció que encara no és del tot òptima

“Però més enllà dels residus, vidres trencats i brutícia que es deixen cada cap de setmana als carrers dels polígons, les curses o concentracions suposen un perill afegit a l’activitat productiva de molts d’aquests espais de producció i logística”, afirma Vilar, “i afecta directament a les persones que treballen a les empreses del polígons que han de desplaçar-se per entrar o per marxar d’un torn de treball. Comptar amb una mobilitat i desplaçaments segurs per aquestes persones és una qüestió que preocupa especialment a les empreses, i concentracions massives o curses de velocitat suposen un risc innecessari a la vida de les persones que treballen als polígons, per això s’han d’aturar”.

L’Agrupació proposa l’increment de càmeres als polígons com a mesura dissuasòria, una millor coordinació dels cossos de seguretat per realitzar les rondes de vigilància, l’optimització de les càmeres de seguretat privades que ja disposen les empreses en benefici de la seguretat de tot el polígon, entre d’altres. “Suggerir passos elevats per obligar a reduir la velocitat i evitar curses, d’entrada no és una mesura que compti amb unanimitat d’opinions en els polígons ja que té afectació al pas de camions i furgonetes i accelera el deteriorament dels vehicles de càrrega”, conclou Vilar.

AMPLIACIÓ i detalls del segon atropellament mortal a Terrassa

Comparteix

Icona de pantalla completa