MónTerrassa
Terrassa preveu que el pàrquing al Portal de Sant Roc estigui llest el 2026
  • CA

El Portal de Sant Roc de Terrassa viurà una gran transformació els pròxims anys amb un nou pàrquing i la reurbanització de la superfície. La remodelació de l’espai és una “prioritat total” de l’Ajuntament, que treballa perquè aquest projecte sigui una realitat abans que acabi el mandat. Després de gairebé sis anys amb el pàrquing subterrani tancat, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, explica en una entrevista a Món Terrassa que es preveu que estigui acabat el desembre de 2026.

De fet, l’alcalde ja va expressar en la presentació del Programa de Govern 2023-2027 que el pàrquing és una prioritat “claríssima” i es comprometia a fer-lo realitat en els quatre anys vinents, així com la urbanització de la superfície.

Pàrquing de Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida
Pàrquing de Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida

Un nou pàrquing connectat amb el de la Plaça Vella, però no amb el de la plaça del Progrés

En aquests moments, “s’ha iniciat la consulta preliminar de la concessió”, exposa. És una obra de gairebé 15 milions d’euros, de molta complexitat, ja que implica tirar l’espai a terra i fer un forat. L’alcalde recorda que “no hi ha garantia que es presenti algú” però si això passa, hi ha altres fórmules que s’estan analitzant, com “la possibilitat de fer una empresa mixta amb Egarvia i un privat”, opcions que ja s’han dut a bon terme en aparcaments com el Raval, la plaça Doctor Robert o l’aparcament del Vapor Ventalló. A més, el privat que guanyi haurà de fer la inversió tant del nou pàrquing, la connexió amb el pàrquing de la plaça Vella, i la superfície.

Per a la preparació d’aquesta consulta preliminar de mercat s’ha comptat amb un avantprojecte tècnic del futur aparcament, encarregat per l’Ajuntament, que va ser executat durant l’anterior mandat, i també amb un estudi de viabilitat que s’ha estat treballant en paral·lel amb l’avantprojecte, que parteix d’un estudi de la demanda potencial i de la futura viabilitat econòmica de la inversió en la promoció i posterior gestió de l’aparcament per part de possibles operadors que hi puguin estar interessats.

El nou pàrquing estaria connectat amb el de la plaça Vella, però no amb el de la plaça del Progrés. Es va encarregar un estudi per plantejar si aquesta última connexió es podia fer, però tècnicament “és inviable” ja que passa el tren per sota. L’alcalde apunta que això hagués estat “ideal” perquè des de la rambla es tindria entrada i sortida dels tres pàrquings, el que alliberaria vehicles als carrers de Galileu i Arquimedes.

Vista general del Portal de Sant Roc a Terrassa | Lluïsa Tarrida
Vista general del Portal de Sant Roc a Terrassa | Lluïsa Tarrida
Accés a l'aparcament de Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida
Accés a l’aparcament de Portal de Sant Roc | Lluïsa Tarrida

La remodelació de la superfície vol anar lligada amb la zona sud de la rambla d’Ègara

Pel que fa a la reurbanització de la superfície, la remodelació de l’espai permetrà unir-se amb el carrer Major. El desembre de 2021, l’Ajuntament va incorporar nous dibuixos a terra i nou mobiliari urbà per convertir la zona en un lloc de pas més amable i que no quedés fred i desaprofitat. El nou projecte transformarà totalment l’espai.

Dibuixos d’Anna Clariana al terra del Portal de Sant Roc de Terrassa | Rafel Casanova BCF
Dibuixos d’Anna Clariana al terra del Portal de Sant Roc de Terrassa | Rafel Casanova BCF

Aquests canvis volen anar lligats amb la zona sud de la rambla d’Ègara, el Parc dels Catalans -des del mateix Portal de Sant Roc fins al Doré-, una zona on l’Ajuntament també planteja fer grans canvis.

Comparteix

Icona de pantalla completa