MónTerrassa
Nova app per a l’autobús de la Línia 12 Flex de Terrassa
  • CA

Els usuaris de la Línia 12 Flex a Terrassa tindran ben aviat una nova aplicació per reservar l’autobús i comprar bitllets. Aquesta és una de les novetats que ha comunicat l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) en referència als serveis de transport a demanda que gestiona en un total de deu municipis o comarques, i entre les quals s’hi troba la línia 12, que ofereix el servei des de Can Palet de Vista Alegre fins al CAP Rambla (amb un total de 20 parades).

D’aquesta manera, a partir del primer trimestre de 2022, l’AMTU té previst començar a operar amb la plataforma Flexitransport Catalunya, el que suposarà “un pas endavant en el transport a demanda i una evolució cap al transport flexible, és a dir, un transport en el qual les reserves es poden fer poc abans de l’hora del servei, i on els recorreguts es configuren en temps real”, segons ha explicat en la presentació de l’Smart City Expo, el responsable d’Estudis i Projectes, Carles Labraña, i recull l’Agència Catalana de Notícies. Amb aquest tipus de transport es busca que l’usuari no hagi d’estar pendent d’horaris prefixats ni parades establertes.

La implantació de la nova plataforma es produirà en tres fases. La primera, entre gener i març de 2022, els serveis de transport a demanda de l’AMTU (Pineda, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes, Terrassa, i Consell Comarcal del Berguedà) passaran a gestionar-se des de Flexitransport Catalunya. La segona fase, serà d’abril a juny, i inclourà una centraleta virtual, nous sistemes de ticketing i una planificació multimodal dels viatges. I serà a partir del juliol de 2022, quan la plataforma ja permetrà fer pagaments a través de l’app i inclourà un sistema d’abonaments i paquets de serveis personalitzats. A més, estarà preparada per ser integrada en altres serveis de mobilitat.

Actualment, la sol·licitud del servei L12 Flex es pot fer per via telefònica -a través del 900 69 65 66- o bé mitjançant l’aplicació mòbil ne-mi, indicant la parada d’origen i la destinació i l’hora de sortida. A més, a través de l’app també és possible reservar el servei encara que aquest ja s’hagi iniciat. Aquesta aplicació també permet cancel·lar reserves i, des del centre de control, restablir el servei segons les modificacions que hi hagi hagut.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa